مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا گفت: قدرت موشکی جمهوری اسلامی ایران توان دفاعی بومی شده است و حرف‌های آمریکایی‌ها بی‌منطق و غلط است، چرا که آمریکایی‌ها از ده‌ها موشک با کلاهک هسته ای رژیم صهیونیستی که غاصب سرزمین فلسطین و جنایتکار بالفطره است و کشتار وحشیانه آل سعود در یمن سخن نمی گویند.
کد خبر: ۹۹۷۶۰۰
حرف‌ آمریکایی‌ها در باره قدرت موشکی ایران غلط است

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از تسنیم، سرلشکر یحیی رحیم صفوی دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا که به‌ عنوان سخنران پیش از خطبه‌های نمازجمعه استان قم سخنرانی می‌کرد، با اشاره به تأثیرات پیروزی انقلاب اسلامی بر تغییر و تحولات محیط بین‌الملل، منطقه‌ای و ملی گفت: رخداد عظیم انقلاب کبیر اسلامی مردم به رهبری حضرت امام و تداوم آن توسط مقام معظم رهبری، حضرت امام خامنه‌ای باعث تغییر و تحولات در ساختارهای سیاسی و فرهنگی و اقتصادی، امنیتی و اجتماعی منطقه جهان و ایران شده است.

وی افزود: روند رشد جمعیت جهان از حدود هفت میلیارد و چهارصد و هشتاد میلیون نفر کنونی که بیش از یک میلیارد و ششصد میلیون نفر آن را مسلمانان تشکیل می‌دهند و اینکه جمعیت جهان در سال 2050 به حدود نه میلیارد و یکصد میلیون نفر خواهد رسید که بیش از دو میلیارد و پانصد میلیون آنان مسلمان خواهند بود و تا سال 2070 تعداد مسلمانان جهان از تعداد مسیحیان جهان بیشتر خواهد شد از دومین تغییرات در ابعاد انسانی و جمعیتی جهان است.

سرلشکر صفوی روند گرم شدن زمین و تغییرات در وضعیت اقلیمی و همچنین روند افزایش ثروت و قدرت در برخی از مناطق جهان را از دیگر روندهای حاکم دانست و درباره رویدادها و راهبردهای تغییردهنده جهان، گفت: رویدادها یا رخدادها، حوادث و وقایعی هستند که منجر به تغییرات جزیی و کلی در محیط می شوند.

وی از لشکرکشی آمریکا به غرب آسیا و اشغال نظامی افغانستان و بیداری اسلامی و نیز شکست صهیونیست‌ها در جنگ‌های 33 روزه لبنان و 22و 50 روزه نوار غزه و نیز جنبش عدالت‌خواهانه و مبارزه با نظام سرمایه‌داری جهان یا جنبش وال استریت، همچنین راه‌اندازی گروه‌های تکفیری به عنوان برخی از این راهبردها نام برد و گفت: اگر بتوانیم تصویری از این تغییرات و تحولات در جهان آینده داشته باشیم آنگاه می‌توانیم تأثیر انقلاب اسلامی را بر این تغییر و تحولات تا اندازه‌ای بیان کنیم.

وی ادامه داد: انقلاب شکوهمند اسلامی ما دو نقش تاثیرگذار و تاثیرپذیر در شکل‌گیری آینده منطقه و جهان طی 38 سال گذشته داشته است. شناخت آینده و درک روندها و رویدادها و ویژگی‌های جهان و منطقه با حیات و بقاء همه ملت‌ها خصوصا ملت‌های اسلامی گره خورده و در صورت عدم توجه به فرصت‌ها و تهدید‌های پیش‌رو و عدم درک صحیح از هندسه قدرت جهانی امکان تنظیم و تدوین راهبردهای کلان اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و امنیتی وجود نخواهد داشت.

مشاور عالی مقام معظم رهبری با اشاره به بومی‌سازی توان دفاعی در جمهوری اسلامی ایران گفت: قدرت دفاعی و توان بازدارندگی موثر نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران تضمین کننده امنیت ملی، منافع ملی و پشتوانه قدرت ملی انقلاب اسلامی ایران است و دکترین جمهوری اسلامی ایران دفاعی است و ایران خواستار صلح و امنیت پایدار مبتنی بر عدالت و بر اساس احترام متقابل در روابط با کشورهای منطقه است و در این راستا حرکت می کند.

سرلشکر صفوی با اشاره به نقاط قوت و معضلات کشور گفت: مهمترین معضل کشور ما مسائل اقتصادی و معیشتی، اشتغال و مسائل اجتماعی و فرهنگی است. امیدواریم مسئولان کشور خصوصاً در برنامه ششم که از سال 96 آغاز می‌شود تا سال 1400 با مدیریت اجرایی کارآمد و انقلابی با راهبرد و سیاست‌گذاری در سطح برنامه‌های راهبردی و ملی و چه در سطح استانی و شهرستانها، با افزایش تولید ملی راهبرد اقتصاد مقاومتی را عملاً اجرایی کنند.

وی افزود: با حل مشکلات تولید چه در بخش کشاورزی و چه در بخش صنعت هم مشکل بیکاری حل می‌شود و هم می‌توانند در بخش صادرات به کشورهای همسایه و حتی جهان کمک شایانی کنند.

وی با اشاره به در پیش بودن رخدادهایی همچون 22 بهمن و انتخابات های پیش رو گفت: حماسه مردم ایران در 22 بهمن ماه امسال پیام عزت بخش و تداوم انقلاب اسلامی است و حضور حماسه افرین در انتخابات های پیش رو و انتخاب اصلح در هر دو مورد که افراد مومن و انقلابی و کارآمد کرسی‌های تصمیم گیری را کسب کنند قطعاً سرنوشت اجرایی کشور در 4 سال آینده را تعیین خواهد کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها