مشاور عالی شهردار بوداپست در جریان دیدار با شهردار منطقه 20، برقراری روابط بین المللی این منطقه با شهر بوداپست، پایتخت مجارستان را خواستار شد.
کد خبر: ۹۹۷۵۱۵
بازدید مشاور عالی شهردار بوداپست از منطقه 20 تهران

به گزارش جام جم آنلاین، «پیتر سگواری» مشاور عالی شهردار بوداپست به همراه هیئت همراه از نقاط تاریخی، مذهبی و پروژه های فرهنگی منطقه 20 بازدید کرد و در جریان نشست با شهردار و معاونین این منطقه گفت: آثار تاریخی و باستانی منطقه 20 به خوبی حفظ شده است و در کنار فضای سنتی، ساختمان های مدرن با تجهیزات کامل مشاهده می شود.

سگواری که ضمن بازدید، شهر بوداپست را شهری تعریف کرد که شامل دو بخش تاریخی و مدرن است، افزود: ما موافقیم کارهای مشترکی فیمابین شهر بوداپست و این منطقه در سایه پیمان خواهر خواندگی تهران انجام شود.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه شهرداران مناطق در شهر بوداپست به اندازه شهردار مرکزی حق تصمیم گیری دارند و می توانند برای بخش زیرمجموعه خود قوانینی را به اجرا در بیاورند، می توانیم از شهرداران مناطق تهران هم بخواهیم تا با ما همکاری کنند.

سگواری با اشاره به اینکه بوداپست دارای سیستم پیشرفته حمل و نقل شهری است، گفت: با قاطعیت می گویم که برنامه‌هایی در زمینه‌های حمل ونقل و ترافیک، سیستم مدیریت شهری، فرهنگی و ورزشی برای ترسیم و اجرا داریم.

وی توسعه شهری را یکی از موضوعات قابل بحث در روابط دوجانبه برشمرد و افزود: اینکه شهرداران مناطق چه طور با شهردار اصلی ارتباط دارند، شروع خوبی برای این روابط است.

سگواری در جریان توضیحات مربوط به انتخاب شوراها و شهردار در پایتخت مجارستان گفت: شورای شهر بوداپست 33 نفر عضو دارد که شامل یک نفر شهردار مرکزی، 23 نفر شهرداران مناطق و 9 نفر عضو است و همه اعضاء با رای مردم انتخاب می شوند.

مشاور عالی شهردار بوداپست ضمن قدردانی از میزبانی منطقه 20 و ابرازی همدردی با مردم تهران در خصوص حادثه پلاسکو، رئیس سازمان ترافیک و حمل ونقل، کارشناس معاونت اموربین الملل، معاون امورفرهنگی اجتماعی ورزشی آموزشی و گردشگری، مدیرکل اموربین الملل، دبیر اول سفارت مجارستان و رایزن اقتصادی سفارت این کشور و رئیس یکی از شرکت های نرم افزار که رابطه تنگاتنگ با شهرداری بوداپست را دارد را به عنوان همراهان هیئت خود معرفی کرد.

سید احمد صفوی شهردار منطقه 20 نیز در این نشست ضمن بیان تقسیمات شهری منطقه 20 گفت: بر اساس سیاست های شهرداری تهران و تصمیمات مدیریت شهری تهران، آمادگی هر گونه همکاری دوجانبه با شهر بوداپست را داریم.

صفوی با اشاره به اینکه همچنان بخشی از طبیعت کشاورزی منطقه 20 حفظ شده است، افزود: این منطقه 170 بوستان شهری، 24 مجموعه ورزشی و بیش از 60 زمین چمن مصنوعی و ده ها مرکز فرهنگی دیگر دارد که در اختیار شهروندان است.

وی به فعالیت خطوط اتوبوسرانی محلی، سامانه اتوبوس های تندرو اشاره کرد و ادامه داد: در حال حاضر دو ایستگاه مترو در منطقه فعال است و با اتمام پروژه شهری خط 6 مترو نیز، 5 ایستگاه دیگر اضافه خواهد شد.

همچنین صفوی گفت: این منطقه 20 محله دارد که در هر محله سرمایه های اجتماعی نظیر شورایاران، مدیران محله، هیئت امنا و نخبگان اجتماعی که منتخب رای مردم محله هستند، در امر تصمیم گیری و اداره امور شهری با مدیریت شهری همکاری و مشارکت می کنند.

شهردار منطقه 20 یادآور شد: به لحاظ موقعیت تاریخی و مذهبی روزانه میزبان خیل عظیمی از زائران و مسافران هستیم که در تلاشیم با تمامی امکانات مدیریت شهری بهترین خدمات به آنها ارائه شود.

مشاور عالی شهردار بوداپست و هیئت همراه ضمن حضور در حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) وکتابخانه مرکزی آستان، از پیاده راه ضلع شمال و شرق حرم، تپه تاریخی چشمه علی و مرکز فرهنگی شهربانو بازدید کردند و سپس با حضور در ساختمان مرکزی شهرداری منطقه 20، با شهردار منطقه و معاونین دیدار داشتند.

این دیدار با اهداء نمونه ای از هنر صنایع دستی هنرمندان شهرری به مدیران ارشد مجارستانی پایان یافت و همچنین مشاور عالی شهردار بوداپست نیز یک نوع بازی ایرانی که توسط مجارستانی ها توسعه یافته است را به عنوان نمادی از همکاری دو کشور به شهردار منطقه 20 هدیه داد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها