شهردار دزفول در دیدار با سفیر هند خواستار برقراری پیوند خواهرخواندگی میان شهر دزفول با حیدرآباد هند شد.
کد خبر: ۹۹۷۱۹۸
دزفول و حیدرآباد هند خواهرخوانده می‌شوند

به گزارش جام جم آنلاین، محمدرضا کرمی نژاد در دیدار با سفیر هند و هیئت همراهش اظهار کرد: دزفول با برخورداری از یک سابقه تمدنی بزرگ، دومین شهر خوزستان از نظر جمعیت است.

وی، شغل اصلی مردم دزفول را کشاورزی برشمرد و افزود: دزفول حالتی فلات مانند دارد که جزو معدود شهرهایی در جهان است که رودخانه از وسط آن می گذرد. برخورداری دزفول از خاک حاصلخیز موجب رونق اقتصادی دراین شهر شده به همین دلیل مردمان این شهرستان از نظر مالی توانمند هستند.

شهردار دزفول با بیان اینکه ارتباطات فرهنگی زیادی میان ایران و هند وجود دارد، گفت: مایل هستیم این ارتباطات تقویت شود و متقابل باشد یعنی هم هند و هم ایران از داشته ها و توانمندی های یکدیگر بهره مند شوند.

کرمی نژاد، خواستار ایجاد پیوند خواهرخواندگی میان دزفول و شهر حیدرآباد هند شد و افزود: شهر حیدرآباد هند از نظر فرهنگی، صنعتی، تمدنی و حتی معماری بسیار به دزفول شباهت دارد؛ بنابراین بسیار خوب است اگر بین این دو شهر پیوند برقرار شودتا مبادلات فرهنگی، علمی و به ویژه آموزشی ما با هند تقویت شود.

وی، تداوم ارتباط با هند را بسیار مفید دانست و گفت: سرمایه گذاران مختلفی از کشورهای متعدد برای سرمایه گذاری وارد دزفول می‌شوند که ما مشتاق هستیم میزبان سرمایه گذاران هندی نیز باشیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها