رئیس سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران در دیدار اعضای مجمع نمایندگان استان همدان از راه اندازی شبکه ایران کالا خبر داد.
کد خبر: ۹۹۷۱۹۰
رئیس رسانه ملی: شبکه ایران کالا راه اندازی می‌شود

به گزارش جام جم آنلاین از روابط‌عمومی رسانه ملی، دکتر علی عسکری در این دیدار که دیروز انجام شد با اشاره به ویژگی‌های اقلیمی و سیاحتی استان همدان و تاریخ هفت هزار ساله این منطقه، اظهار داشت: این استان به دلیل قدمت و جاذبه‌های گردشگری، از ظرفیت بالایی در این حوزه برخوردار است که با پرداخت مناسب رسانه‌ای می‌توان، سطح گردشگری از این استان را افزایش داد.

وی با بیان ظرفیت‌های اقتصادی، کشاورزی و کارگاهی استان همدان یادآور شد: از صداوسیمای مرکز می‌خواهم بسته‌های مستند مناسب و جذاب برای معرفی جاذبه‌ها و ظرفیت‌های استان تهیه تا در اختیار شبکه‌های سراسری قرار گیرد تا در سطحی گسترده‌تر دیده شوند.

رئیس سازمان صداوسیما با بیان اینکه شبکه ایران کالا در آینده راه اندازی می‌شود، آن را شبکه‌ای با رویکرد اقتصادی معرفی کرد و گفت: از وظایف این شبکه معرفی توانمندی‌های اقتصادی کشور و حمایت از شرکت‌ها و کارگاه‌های اقتصادی کوچک و متوسط است تا از این طریق به توسعه پایدار کشور و کاهش بیکاری و رفع مشکلات کمک شود.

دکتر علی عسکری از مدیران مراکز خواست تا با معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری، شرایط شناخت مردم را از این فرصت‌ها پدید آورند.

رئیس رسانه ملی با بیان برخی مشکلات مالی رسانه که تاثیرات منفی خود را در تولید و فناوری آن می‌گذارد، گفت: موفقیت جریان رسانه‌ای کشور از ابعاد مختلف، نیازمند همراهی و حمایت‌های مالی از فعالیت‌های محتوایی و فنی رسانه ملی است.



وی با مقایسه بودجه رادیو و تلویزیون در سال‌های اول انقلاب که بیشتر از دو شبکه وجود نداشت با بودجه سال‌های اخیر رسانه که ده‌ها شبکه را در برمی‌گیرد، تاکید کرد: آنچه که در حال حاضر در رسانه ملی در حال انجام است، نشان از تعهد و عشق کارکنان به انجام وظیفه است اما باید پذیرفت که برای موفقیت این سازمان در مقابله با جریان تخریبی رسانه‌های غربی باید هزینه کرد و شرایط مساعدی را برای فعالیت‌های رسانه در کل کشور فراهم آورد.

در ادامه این جلسه، هر یک از نمایندگان استان، مطالبی را در ارتباط با حوزه انتخابیه خود بیان کردند و خواستار رفع برخی مشکلات سیگنال‌رسانی به منطقه شدند. مهمترین محورهایی که در این جلسه از سوی نمایندگان مطرح شد عبارتند از: ساخت سریال های جذاب از مفاخر استان، تبلیغ و معرفی جاذبه‌های گردشگری استان، معرفی محصولات تولیدی منطقه، ترویج فرهنگ دینی، تقویت زبان محلی، توجه به بحث آسیب‌های اجتماعی، تکمیل پوشش دیجیتال در منطقه، معرفی همدان به عنوان پایتخت تاریخ و تمدن.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها