سیمرغ‌نامه

دار و ندار سینما

«دو وَ دو وَ دو وَ دو وَ دو/ بووم بووم بووم / یه روز خوب میاد بی بهونه/ آروم آروم تو خنده جا می‌مونه/ یه حرفایی داریم شنیدنیه / یه حسایی داریم نگفتنیه/ دنیای ما مثل هندوونست / یه تیکه‌ای که جاش تو خنده‌وونست/ همه آدما هم دونه‌هاشن/ می‌تونن با یه بشکن از جا پاشن»
کد خبر: ۹۹۷۰۵۰
روز خندوانه‌ای جشنواره

خب رامبد جوان همین‌طوری که با خلاقیت طنازانه‌اش در این چند سال اخیر و این ترانه معروف و بخش‌های متنوع با حال، حسابی مردم را سر ذوق آورده و بابرنامه تلویزیونی و محبوب خندوانه، نسیم لبخند و خنده را گسترش داده، یخ جشنواره فیلم فجر را در روز یا به عبارت دیگر شب گذشته شکست.

البته بعد از خنکای نسیم فیلم‌هایی چون ایتالیا ایتالیا و آزادی به قید شرط، تقریبا این یخ‌شکنی از تابستان داغ یواش‌یواش شروع شد و بعد با فیلم تاثیرگذار و دفاع مقدسی ویلایی‌ها، در روز سوم ادامه پیدا کرد و سرآخر با حضور رامبد جوان و یاران به‌طور اساسی شکسته شد.

هر چند یخ‌شکنی جوان برای سینما و جشنواره امسال با ملاحت و خنده نبود و اتفاقا با تریلری پرهیجان، هرگونه خنده‌ای را بر لب خشک کرد.

همان‌طور که قبلا هم نوشته بودم، با «نگار» که قصه انتقامجویی یک زن است، رامبد جوان خندوانه را دست‌کم برای دو ساعت به کل فراموش کنید. تازه بعد از دیدن این فیلم هم هر آن در خندوانه می‌توانید انتظار حوادث مهیج و مرگباری داشته باشید.

نکته دیگر درباره جشنواره این است که بحث داغ فیلم‌های برتر مردمی هم مثل هر سال کلید خورد و فیلم‌های تابستان داغ، انزوا، سد معبر، رهایی از بهشت، مادری، رگ خواب، اسرافیل، کوپال، یک روز بخصوص و اشنوگل فعلا بدون ترتیب بیش از بقیه فیلم‌ها با استقبال تماشاگران در سینماهای مختلف روبه‌رو شده‌اند. البته برخی فیلم‌های شاخص هنوز در همه سینماها اکران نشده‌ و وقتی این اتفاق بیفتد یقینا این ترکیب دچار تغییر خواهد شد.

راستی آن رسم ناپسند هو کردن و خندیدن از روی تمسخر به فیلم‌ها هم در جشنواره امسال از شامگاه روز دوم و با فیلم دعوتنامه دوباره راه افتاد! پس یخ این مساله هم با این فیلم شکسته شد. فیلم‌ها و فیلمسازان بعدی مواظب باشند.

علی رستگار - سینما

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها