عاملان آزار و اذیت توریست زن فرانسوی که پیش از این با اعلام رضایت شاکی و نظر قضات دیوان عالی کشور از اعدام نجات یافته بودند، در آخرین جلسه دادگاه به صد ضربه شلاق و طرد از ایران محکوم شدند.
کد خبر: ۹۹۷۰۴۲
عاملان آزار توریست فرانسوی از اعدام نجات یافتند

به گزارش جام جم، متهمان دو مرد 19 و 25 ساله افغان هستند که 28 شهریور سال گذشته، پس از آزار و اذیت زن فرانسوی در یکی از باغ‌های گردوی فرحزاد، به مرزهای شرقی ایران گریختند، اما با شکایت بموقع شاکی از سوی پلیس دستگیر شدند. پرونده، دو متهم فراری دیگر هم دارد که ماموران همچنان در تعقیب آنها هستند.

شاکی 23 ساله در آغاز رسیدگی به ماموران گفته بود: «من کوهنورد هستم و به خاطر علاقه زیاد به ارتفاعات ایران، به تنهایی به این کشور آمدم. وقتی به دره فرحزاد رسیدم، خورشید غروب کرده بود. مردی افغان به نام سبحان به سمتم آمد و با نشان دادن عکس یک گرگ در کتاب، مرا قانع کرد که کوه در این موقع شب خطرناک است. او از من خواست به خانه‌اش بروم و شب را آنجا بمانم و فردا دوباره حرکت کنم. من هم به خانه‌اش رفتم. آنجا چهار نفر از دوستان سبحان هم بودند که اول رفتار خوبی داشتند، اما نیمه شب، وقتی سبحان برای خرید بیرون رفته بود و من می‌خواستم بخوابم، ناگهان به سمتم حمله کردند و مرا مورد آزار و اذیت قرار دادند. وقتی سبحان برگشت، مرا از دستشان نجات داد و به کلانتری رساند.»

با ثبت این شکایت، هر چهار متهم تحت تعقیب قرار گرفتند، اما درنهایت دو نفر از آنها به افغانستان گریختند و دو نفر دیگرشان در مرزهای شرقی کشور دستگیر شدند. آنها پس از اعتراف در بازجویی‌ها به زندان افتادند و سرانجام 31 خرداد امسال در شعبه هشتم دادگاه کیفری استان تهران به ریاست قاضی حسین اصغرزاده و با حضور قاضی مستشار، حشمت‌الله توکلی محاکمه شدند. هر دو متهم منکر ارتکاب آزار و اذیت شدند، اما قضات دادگاه با استناد به گزارش پزشکی قانونی که وقوع تعرض را تائید می‌کرد و با توجه به مدارک موجود، جرم تجاوز به عنف را محرز تشخیص داده و متهمان را به اعدام محکوم کردند. این حکم به دیوان عالی کشور ارسال شد و درحالی که به نظر می‌رسید مورد تائید قرار می‌گیرد، شاکی فرانسوی رضایت داد تا پرونده با ایراد قضات دیوان عالی، برای رسیدگی مجدد به شعبه هشتم بازگردانده شود.

جلسه رسیدگی، صبح دیروز غیرعلنی برگزار شد و متهمان بار دیگر منکر اتهام زنای به عنف شدند. قاضی حسین اصغرزاده درباره جزئیات محاکمه گفت: «متهمان فقط اتهام ورود و اقامت غیرقانونی به کشور را پذیرفتند، اما زنای به عنف را رد کرده و مدعی شدند که سبحان، شاکی را پس از خوردن غذا، شبانه از خانه بیرون کرده تا دردسری برایشان ایجاد نشود. آنها در مقابل نظریه پزشکی قانونی هم که وقوع زنا را ثابت می‌کند، سکوت کردند.»

قاضی اصغرزاده درباره اعلام رضایت شاکی نیز گفت: «شاکی در فرانسه زندگی می‌کند و وکیلش در جلسه حاضر بود. او گفت که موکلش با این‌که بر وقوع تعرض تاکید دارد، اما رضایت داده است.»

قاضی اصغرزاده درباره علت نقض حکم اولیه گفت: در جرایم حدی مانند زنای به عنف، رضایت شاکی خصوصی مستقیما موجب منتفی شدن مجازات نمی‌شود، اما می‌تواند موجب تردید یا تشکیک در وقوع جرم شود که در این صورت، اصل بر عدم اجرای حکم است.

او «تفاوت فرهنگی» و «تفاوت زبان» شاکی و متهمان را از زمینه‌های وقوع حادثه دانست و افزود: «متهمان با این فکر غلط که شاکی با برقراری ارتباط نامشروع مشکلی ندارد، به او تعرض کردند؛ درحالی که این فکر اشتباه بود و شاکی بدون هیچ نیتی، قصد استراحت در خانه آنها را داشت.»

رئیس شعبه هشتم دادگاه کیفری استان تهران در پایان درباره حکم دادگاه نیز گفت: وقوع زنا در حد ارتباط نامشروع برای قضات محرز شده بنابراین هر دو متهم به صد ضربه شلاق و اخراج از کشور محکوم می‌شوند. متهم دیگر پرونده نیز که ابتدا قصد فراری دادن آنها را داشت، اما سپس خود را تسلیم پلیس کرد، به پرداخت 300 هزار تومان جزای نقدی محکوم شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱۲
نرم افزار موبایل
-
۰۹:۴۶ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۳
۰
۰
همش
احمد
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۵۰ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۳
چی میدونی شاید تهمت باشه
نرم افزار موبایل
-
۱۰:۰۷ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۳
۰
۰
خاك بر سرتان
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۲۵ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۳
۰
۰
متاسفم كه حكم اعدامشون داده نشدكه درس عبرتی باشد برای بقیه متجاوزین به عنف
نرگس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۰۳ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۳
۰
۰
اكنون از كشور طرد میشوند با ترفندی دوباره برمی گردند و روز از نو روزی از نو
شاهرخ
Turkey
۱۲:۴۱ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۳
۰
۰
امان از دست افاغنه
آقای هالو
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۴۵ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۳
۰
۰
دسته گلی ، صنایع دستی ، سوغاتی ... چیزی هم براشون در نظر می گرفتین لااقل خاطره خوبی از ایران و شبهای فرحزاد تو ذهنشون بمونه !!!!
اعظم
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۲۱ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۳
۰
۰
حالا بیاید قاتلین ستایش افغانیو توی بوق كنین .
احمد
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۴۲ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۳
نه ازادش كنیدچون این خانوم دستوردادن.سربیگناه هیچ وقت بالای دار نمیره اماقاتل ستایش جرمش خیلی سنگینه
ناهید
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۲۸ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۳
۰
۰
قابل توجه افرادی كه برای ستایش قریشی كاسه داغتر از آش شده بودن !!!
نوذر
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۰۰ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۳
۰
۰
آفرین بر زن فرانسوی كه رضایت داده.....
بسیجی
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۰۳ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۳
۰
۰
همش 300هزار تومان جریمه؟
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها