نمایشگاه نقاشی‌های بیتا وکیلی با نام "عبور باید کرد" در گالری ایوان افتتاح شد.
کد خبر: ۹۹۶۸۱۶
تقابل شرق و غرب در نقاشی‌های بیتا وکیلی

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از هنرآنلاین، بیتا وکیلی در هشتمین نمایشگاه انفرادی خود 12 اثر را که با تکنیک ترکیب مواد روی بوم خلق شده‌اند به نمایش گذاشته است. او در این مجموعه که "عبور باید کرد" نام دارد آثاری را نمایش داده که در طول دو سال گذشته و با توجه به شرایط اجتماعی و فرهنگی جهان امروز به وجود آمده است.

آنچه این روزها در گالری ایوان دیده می‌شود تابلوهایی در ابعاد مختلف است که در قابی کوچک یا بزرگ به نمایش نوعی دوگانگی‌ و تضاد می‌پردازد. رنگ‌های متنوع و درخشان در کنار تیرگی خاکستری‌ها قرار گرفته‌اند و خطوط افقی و عمودی و نقش‌های هندسی در کنار فرم‌های منحنی و پیچان جا خوش کرده‌اند. نکته جدیدی که در آثار وکیلی به چشم می‌خورد اضافه شدن فرم‌هایی مانند پل و جاده است که فضای شهری را در این کارها برجسته می‌کند. تصویری از سازه‌های فلزی و شهرهای مدرن در کنار ابرهای پیچان مینیاتوری و بافت‌های نرم، نمایانگر تضاد امروز زندگی ما و یا تقابل غیر قابل اجتناب شرق و غرب است. نقاش در این مجموعه تلاش کرده است تاریکی و روشنایی را در کنار هم قرار دهد تا مسیری برای ادامه راه بگشاید.

بیتا وکیلی در مورد آثار این نمایشگاه گفت: این مجموعه در ادامه همان کارهای قبلی من است و تفاوت اساسی با آن‌ها ندارد، اما با توجه به اینکه من دقیقاً مطابق اتفاقاتی که در محیط اطراف خودم و در سطح وسیع‌تر، در جهان می‌افتد و تاثیری که آن‌ها بر روی من می‌گذارد کار می‌کنم، بنابراین کارم کاملاً مطابق شرایط درونی و بیرونی است. در دو سال گذشته آنقدر اوضاع جهان تغییر کرده که طبیعتاً کارهای من را هم تغیر داده و تاثیرات آن وقایع در آثار این مجموعه بازتاب پیدا کرده است.

وکیلی ادامه داد: بعضی از المان‌هایی که همیشه در کارهایم بوده در آثار این مجموعه هم وجود دارد، مانند دوگانگی فضا که شامل یک قسمت درونی و یک قسمت بیرونی می‌شود. از نظر تکنیکی هم مانند قبل، با کلاژ فلزات و... فرم شهری و بیرونی اثر به وجود آمده و بخش درونی آن با بافت‌های نرم‌تر و فرم پیچان شرقی نشان داده شده است. اما در کارهای جدیدم بیشتر روی مفهوم تکیه کردم و همین فضای دوگانه این بار برای من درونی‌تر شده و دو عنصر متضاد نور و ظلمت را نمایان می‌کند. ظلمت، شرایطی است که در دنیای ما وجود دارد و نور، خوش‌بینی‌ای است که در وجود انسان شرقی وجود دارد و هنوز ما را به تغییر شرایط امیدوار می‌کند.

گفتنی است گالری ایوان تمامی فروش کاتالوگ و سود حاصل از فروش آثار این نمایشگاه را به موسسه خیریه" نیکان – ماموت" اهدا می‌کند. گالری ایوان در نمایشگاه‌های قبلی سهم خود از فروش آثار هنری را به خیریه‌های محک، نیکان، کمک، دهش‌پور، انجمن حمایت از کودکان کار و مجتمع آموزشی نیکوکاری رعد اهدا کرده بود. نمایشگاه "عبور باید کرد" تا 22 بهمن ماه 1395 در گالری ایوان به آدرس الهیه، خیابان مهدیه، خیابان جبهه، کوچه لسانی، بن‌بست حمید، شماره ۱ برقرار است و علاقه‌مندان می‌توانند هر روز به جز شنبه‌ها از ساعت 16 تا 20 از این آثار دیدن کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها