معاون بین الملل اتاق ایران در گفت و گو با جام جم آنلاین :

سرمایه گذاران اروپایی با وجود ترامپ هم با ایران همکاری می کنند

وزیر امور خارجه کشور مان گفت :احتیاط های بی مورد توسط برخی از بانکهای بزرگ اروپایی باعث عدم بهروری حداکثری شده است.
کد خبر: ۹۹۶۶۷۴
هنوز احتیاط های بی مورد توسط برخی بانکهای اروپایی وجود دارد

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین، محمد جواد ظریف در اولین نشست مشترک ایران و فرانسه که با حضور همتای خود در اتاق بازرگانی ایران برگزار شد، گفت: امیدواریم با تلاش و اطمینانی که دولت فرانسه به عنوان شریک مهم ایران و یکی از کشورهای 5+1 داده است بتوانیم با تلاش مشترک زمینه ورود بانک های بزرگ را تسهیل کنیم و توسعه همکاری ها را با بخش خصوصی دو طرف به عنوان بخش پیشران رقم بزنیم.

وزیر امور خارجه کشورمان گفت: حضور و مشارکت مردم در عرصه های مختلف ضمن آنکه امنیت ایران را در محیط ناامن جهانی تضمین کرده و تلاش افراطی ها را در همه زمینه ها ناکام گذاشته، پویایی علمی و اقتصادی را در مقابل هرگونه فشار داخلی و خارجی نیز تضمین کرده است.

ظریف افزود: ایران دارای مزیت های بسیار زیاد اقتصادی است که از مهمترین آنها می توان به منابع غنی معدنی، موقعیت ممتاز جغرافیایی، رشد علمی، جمعیت جوان و قابلیت بالا در مدیریت بحران های اقتصادی اشاره کرد.

وی گفت: این ویژگی ها ایران را تبدیل به شریکی قابل اطمینان برای سایر کشورها می کند.

وزیر امور خارجه کشورمان گفت: اولین کمیسیون مشترک که امروز برگزار شد حاصل سفر رییس جمهور کشورمان در بهمن ماه سال گذشته به پاریس است و برگزاری این کمیسیون و نشستی که بعد از این در وزارت خارجه برگزار می شود بیان کننده اراده دو کشور برای توسعه روابط دو جانبه به خصوص در حوزه اقتصاد است.

ظریف درادامه اظهار داشت: از سال گذشته تحول چشمگیری در توسعه روابط دو کشور شاهد بودیم به طوریکه در 11 ماه سال 2016 یعنی در بعد از اجرایی شدن برجام حجم معاملات تجاری به یک میلیارد و 700 میلیون یورو رسید که نشان دهند سه برابر شدن حجم مبادلات است که البته ظرفیت ها موجود قابلیتی فراتر از این را دارد.

وی افزود : پس از برجام فرصت های جدید ی برای دو کشور فراهم شده است که دلیلش ایجاد یک فضای آرام است و همکاری دو کشور در ایران در سایه امنیتی که ایران در منطقه دارد می تواند توسعه بیشتری یابد .

وی گفت: وزارتخانه های خارجی دو کشور هم به لحاظ مسئولیت ذاتی و هم به عنوان مسئولین کمیسیون مشترک دو کشور این وظیفه را دارند که بسترهای لازم اقتصادی و سیاسی را فراهم کنند اما کار اصلی برعهده کارآفرینان ،‌تجار و مسئولین است.

احترام به برجام اهمیت بالایی برای ما دارد

وزیرامور خارجه فرانسه نیز در این نشست گفت : پس از امضای برنامه جامع اقدام مشترک ( برجام) در وین ، برای فرانسه بسیار مهم بود که به این قرارداد بین المللی احترام گذاشته شود.

ژان ماک ایرو افزود: پس از امضای توافق نامه وین بین ایران و پنج کشور جهان، فرانسه بلافاصله برای برقراری روابط همه جانبه با ایران اقدام کرد و به لحاظ سیاسی پشتیبانی نیرومندی از این روابط به عمل آورد.
وی گفت: روابط دوجانبه به ویژه در زمینه های اقتصادی به نفع هر دو کشور است و فرانسه هیچ گاه با چنین شتابی با هیچ کشوری کار نکرده است.

ماک ایرو در رابطه به همکاری بانکهای بزرگ با ایران گفت :ما به عنوان کشوری که یکی از اعضای امضا کننده برجام بوده ایم تمام تلاش خود را برای ورود بانکهای بیشتر برای ارتباط با ایران خواهیم کرد وقفل های مالی برداشته شود .
ژان مارک آیرو وزیر خارجه فرانسه شب گذشته برای شرکت در همایش تجاری ایران و فرانسه در صدر یک هیات عالی‌رتبه اقتصادی به تهران آمد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها