رئیس‌جمهور لبنان در گفت‌وگویی با یک شبکه فرانسوی، ایده‌های رئیس جمهوری آمریکا را نگران‌کننده خواهند و گفت: کسانی که خواستار رفتن اسد هستند، سوریه را نمی‌شناسند.
کد خبر: ۹۹۵۹۸۰
میشل عون: بشار اسد رئیس جمهور سوریه باقی می‌ماند

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از فارس، «میشل عون» رئیس‌جمهور لبنان در گفت‌وگویی با یک شبکه فرانسوی به سوالاتی درباره آمریکا، لبنان و سوریه پاسخ داد.

بر اساس این گزارش، عون در پاسخ به سوالی با این مضمون که آیا از انتخاب دونالد ترامپ به عنوان رئیس‌جمهور آمریکا نگران است ، گفت: ترامپ کسی است که خواستار بازنگری در توافق هسته‌ای با ایران است و قصد انتقال سفارت آمریکا از قدس به تل‌آویو را دارد؛ لبنان بخشی از این جهان است و این موضوع در ابتدا منبع نگرانی آمریکایی‌هاست.

رئیس‌جمهور لبنان درباره سوریه گفت: نبرد حلب منجر به تعدیل توازن قدرت در سوریه به نفع دولت این کشور شد و آغاز مسیر گفت‌وگو و مذاکره برای رسیدن به راه‌حل سیاسی بود زیرا این نوع از جنگ‌ها با پیروزی یک طرف بر طرف دیگر تمام نمی‌شود.

بشار اسد به عنوان رئیس‌جمهور سوریه باقی خواهد ماند و کسانی که خواستار رفتن وی هستند، سوریه را نمی‌شناسند؛ اگر دولت کنونی اسد نباشد همه ما در مقابل یک لیبی دوم هستیم؛ اسد تنها کسی است که می‌تواند همگان را دوباره جمع کند و دولت را سر و سامان دهد.

وی درباره اینکه اولین مقصد سفر خارجی‌اش به عربستان و قطر بوده، توضیح داد که هر دو طرف را راضی کرده که از دولت لبنان با بازگرداندن روابطشان به حالت عادی حمایت کنند و ریاض و دوحه در این باره قول داده‌اند.

میشل عون در این گفت‌وگو تأکید کرد لبنان در فرصت‌ آخر برای بازگرداندن دولتی قوی قرار دارد؛ وی سپس از حاکمیت ملی بنان دفاع و بر تقویت ارتش این کشور تأکید کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها