پرافتخارترین تنیسور جهان با غلبه بر رافائل نادال برای هجدهمین بار قهرمانی در گرنداسلم‌های تنیس جهان را جشن گرفت و جایگاهش در جدول رکوردداران قهرمانی در این تورنمنت‌ها را دست‌ نیافتنی‌تر از قبل کرد.
کد خبر: ۹۹۵۸۶۰
فدرر روی دوش نادال، استرالیا را فتح کرد

به گزارش جام جم آنلاین از تسنیم، پرونده نخست گرنداسلم فصل جاری تنیس، اوپن استرالیا امروز (یکشنبه) با جدال تماشایی و طولانی راجر فدرر و رافائل نادال بسته شد که این بازی را ستاره سوئیس با نتیجه 3 بر 2 برد و هجدهمین قهرمانی‌اش در مهمترین تورنمنت‌های تنیس جهان را جشن گرفت و با 35 سال عنوان مسن‌ترین فاتح گرانداسلم از سال 1974 به بعد را به خود اختصاص داد.

فدرر در این بازی که 3 ساعت و نیم به طول انجامید، ست‌های اول، سوم و پنجم را به ترتیب با نتایج 6 بر4، 6 بر یک و 6 بر 3 برد و ست‌های دوم و چهارم به ترتیب با نتایج مشابه 6 بر 3 واگذار کرد.

به این ترتیب فدرر برای پنجمین بار قهرمانی در رقابت‌های اوپن استرالیا را تجربه کرد و فاصله خود با نادال در جدول دارندگان بیشترین تعداد قهرمانی در گرنداسلم‌ها را به 4 قهرمانی افزایش داد و دست نیافتنی‌تر از قبل شد.

فدرر که به عنوان مرد شماره تنیس جهان و پس از غیبتی 6 ماهه به دلیل مصدومیت پا به رقابت‌های اوپن استرالیا گذاشته بود، پیش از این در سال‌های 2010، 2007، 2006 و 2004 قهرمان اوپن استرالیا شده بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها