هفت قسمت از سریال انیمیشنی «جوجو و روبی» به کارگردانی بابک و بهنود نکویی، در ایام نوروز از تلویزیون پخش می‌شود.
کد خبر: ۹۹۵۳۱۰
«جوجو و روبی» نوروزی می‌شود +عکس

به گزارش جام جم آنلاین از روابط عمومی استودیو گنبد کبود، انیمیشن جوجو و روبی یا روباه و خروس به سفارش مرکز پویانمایی صبا و به کارگردانی بابک و بهنود نکویی آخرین مراحل تولید را پشت سر می‌گذارد، در ایام نوروز از تلویزیون پخش می‌شود.

این سریال انیمیشنی که قرار است تولید آن تا 100 قسمت ادامه داشته باشد، در هر قسمت ماجرایی از کشمکش‌های بین روباه و خانواده خروس را که در یک مزرعه زندگی می‌کنند، به نمایش می‌‌گذارد و احتمالا با نام «جوجو و روبی» به مخاطبان کودک و خردسال ارائه خواهد شد.

مرتضی شمسی، رئیس مرکز پویانمایی صبا سریال «روباه و خروس» را انیمیشنی مبتنی بر طنز و سرگرمی می‌داند که قرار است جای نمونه‌های فرنگی مانند «تام و جری»، «اسکار»، «کایوت و رود رانر» یا همان میگ‌میگ معروف را برای بچه‌های ایرانی پر کند.

این سریال بی‌کلام، پر از حادثه و ماجرا با الهام از افسانه‌های فولکلور ایرانی و تقابل همیشگی روباه و خروس، شکل گرفته اما روایتی مدرن و امروزی دارد.

بابک نکویی درباره این سریال گفت: روباه همیشه نماد مکر و حیله و دسیسه‌چینی بوده و خروس سمبل سحرخیزی، تدبیر و خانواده. روباه که در این انیمیشن برخلاف تصور رنگش آبی است، به تنهایی در نزدیکی مزرعه و در همسایگی خانواده خروس زندگی می‌کند. او از همسایه‌های جدیدش که شاد و پرنشاط و سحرخیز هستند، دل خوشی ندارد و هر بار حیله‌ای به کار می‌بندد تا خروس و خانواده‌اش را از مزرعه بیرون کند.

بهنود نکویی درباره این سریال افزود: در طراحی فضای جنگل و نماهای عمومی نیز از طبیعت شمال ایران بهره گرفته‌ایم و در مجموع فضایی خلق کردیم که ضمن برخورداری از مولفه‌های بومی، برای همه بچه‌ها ملموس و پذیرفتنی باشد.

گفتنی است انیمیشن روباه و خروس دیالوگ ندارد، ماجراهای آن کاملا به شیوه بصری با استفاده از موسیقی و افکت روایت شده است.

گفتنی است برادران نکویی پیش از این با انیمیشن کوتاه «استریپی» به لیست بلند اسکار راه یافته بودند.

شخصیت‌های انیمیشن روباه و خروس

تلا (تلا در زبان گیلکی به معنای خروس است): سرزنده، ورزشکار و خانواده دوست که با همسر و سه فرزندش در مزرعه نزدیک به جنگل زندگی می‌کند.

روبی: یک روباه آبی‌رنگ، منزوی و تنها که از بی‌کسی با دمش رفیق شده است. روباه نه تنها با دمش حرف می‌زند بلکه گاهی با هم اختلاف نظر پیدا می‌کنند! روباه همیشه در حال نقشه کشیدن و اختراع لوازمی است که بتواند نقشه‌هایش را عملی کند.

تی‌تی (به زبان گیلکی به معنای شکوفه است): دختر خانواده و مغز متفکر بچه‌ها که استاد کشیدن نقشه‌های بی‌عیب و نقص برای نقش برآب کردن حیله‌های روباه است.

توتو و جوجو: خروس‌های آینده هستند و پسرهای شاد و بازیگوش آقا تلا که در اجرای نقشه‌ها حرفه‌ای هستند.

کیشکا: مثل همه مادرها، کیشکا مهربان است و خوش دست و پنجه و باز هم مثل بیشتر مادرها، گاهی بیش از اندازه نگران جوحه‌ها می‌شود و وسواس به خرج می‌دهد.

هاپی: سگ نگهبان مزرعه که کمی هواس پرت است و عاشق موبایل و بازی‌های کامپیوتری. معمولا بین او و روبی درگیری‌های زیادی پیش می‌آید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها