خبر خوب وزیر ارشاد برای اهالی هنرهای نمایشی

افزایش ۱۰میلیاردی بودجه تئاتر در سال آینده

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در بازدید از نمایش «پستو» در سی و پنجمین جشنواره تئاتر فجر، عنوان کرد: بودجه تئاتر در سال ۹۶، ۱۰ میلیارد تومان افزایش خواهد یافت.
کد خبر: ۹۹۴۹۵۰
افزایش ۱۰میلیاردی بودجه تئاتر در سال آینده

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از فارس، «سیدرضا صالحی‌امیری» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به همراه «علی مرادخانی» معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی امشب (7 بهمن‌) از نمایش «پستو» کاری از شهرستان بیجار در مجموعه تئاتر شهر دیدن کرد.

صالحی‌امیری پس از تماشای این نمایش در جمع خبرنگاران عنوان کرد: تئاتر و فعالیت‌های نمایشی برای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بسیار با اهمیت است. فعالیت‌های نمایشی از گذشته تاکنون به اشکال مختلف وجود داشته است و اکنون نیز باید تقویت شود.

وی در ادامه افزود: تصمیم داریم برای سال آینده 10 میلیارد تومان بودجه تئاتر را افزایش دهیم و به مصارف گوناگون از جمله تجهیز و تقویت سالن‌های نمایش همچون مجموعه تئاتر شهر برسانیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی عنوان کرد: سینما ریشه هنر است اما تئاتر مادر هنر خوانده می شود، هنر از تئاتر هویت می گیرد و از این منظر ایرانیان به تئاتر علاقه نشان می دهند.

وی با اشاره به تعداد اجراهای آثار نمایشی در طول سال ادامه داد: بی شک تعداد نمایش هایی که هنرمندان تئاتر در طول سال اجرا می کنند نشان از علاقه مخاطبان به این حوزه است. به طور متوسط در تهران روزانه 90 تا 110 نمایش اجرا می شود که آمار بسیار رضایت بخشی است.

وی با اشاره به افزایش بودجه سال آتی تئاتر گفت: در نظر داریم سال 96 مجموع تئاتر کشور را تقویت کنیم، تئاتر نیاز جامعه ایران است. یکی از کانون های مصرف فرهنگی را تئاتر تشکیل می دهد و در توسعه جامعه فرهنگی نقش مهمی ایفا می کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها