مشاور وزیر جهاد کشاورزی در طرح ملی توسعه گیاهان دارویی کشور در اولین همایش گیاهان دارویی استان فارس گفت: بزرگترین پایانه مبادلات داخلی و خارجی گیاهان دارویی جنوب کشور در استان فارس ساخته می شود.
کد خبر: ۹۹۴۸۵۷
بزرگترین پایانه گیاهان دارویی جنوب کشور در استان فارس

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین از شیراز، یوسفی آذر ضمن بیان این مطلب افزود: احداث 5 پایانه تجاری گیاهان دارویی در 5 استان کشور در دستور کار جهاد کشاورزی قرار دارد که استان فارس به دلیل دارابودن پتانسیل تولید و توسعه این بخش یکی از آن استانهاست.

وی با تاکید بر حمایت ازسرمایه گذاران بخش خصوصی در این بخش گفت: مطالعات این طرح مدت 4 ماه طول می کشد و براساس مطالعات و اعتبار سنجی میزان اعتبارات مورد نیاز ارزیابی می شود. وی اعتبارات مورد نیاز ساخت این پایانه را 100 تا150 میلیارد برآورد کرد.

مجری طرح ملی توسعه گیاهان دارویی کشور همچنین از تاکید این وزارتخانه در تشکیل گروه محصول در استانهای تولید کننده گیاهان دارویی خبر داد و افزود: بر اساس این گروه محصول ها، تولید و توسعه کشت گیاهان دارویی متناسب با پتانسیل هر استان انجام میشود.

وی با اشاره به پتانسیلهای اقلیمی،سرمایه انسانی،مراتع و زراعتهای گیاهان دارویی فارس و سوابق تولیدی این استان در تولید و صادرات گیاهان دارویی گفت: در این استان تمرکز گروه محصولات برای ترویج و توسعه تولید گیاهان دارویی بر 5 گیاه شیرین بیان،آویشن،گلنار فارسی،بهارنارنج و گل محمدی قرار دارد.

یوسفی آذر همچنین از انتخاب استان فارس بعنوان یکی از استانهای الگویی طرح توسعه گیاهان دارویی کشور خبر داد که این طرح در شهرستان مرودشت با اشتغال زنان شکل گرفته و قرار است یک میلیارد تومان با نرخ سود 4 در صد به آن تخصیص داده شود.

وی گفت این طرح به دلیل اهمیت بالای آن در سه حوزه تسهیلات،فنی، و بازار فروش مورد حمایت بخش توسعه گیاهان دارویی وزارت جهاد کشاورزی قرار می گیرد.

در اولین همایش گیاهان دارویی استان، رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس بررسی چالشهای بخش تولید گیاهان دارویی ،صادرات،بازار مصرف،نقش گیاهان دارویی در طب سنتی،جایگزینی کاشت گیاهان دارویی بعنوان محصولات کم آب بر را از جمله مقوله های مورد بررسی ذکر کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها