برنامه "صبح و ورزش" سه شنبه 5 بهمن؛ در گفتگو با علی دهقانی، مدیر اجرایی دپارتمان داوری، به بررسی اشتباهات داوری نیم فصل اول پرداخت.
کد خبر: ۹۹۳۹۹۸
بررسی عملکرد دپارتمان داوری در نیم فصل اول

به گزارش جام جم آنلاین و به نقل از رادیو ورزش؛ علی دهقانی، مدیر اجرایی دپارتمان داوری، درباره وضعیت داوری کشور گفت: به نظر من این روزها داوری کشور مظلوم واقع می شود. اگر بخواهیم به صورت درصدی مشکلات داوری را بررسی کینم، در 75 درصد از 8 مسابقه ای که در هفته گذشته برگزار شد، به هیچ وجه مشکل داوری نداشتیم و در 87/5 درصد بازیهای لیگ اشتباه داور تأثیر گذار در نتیجه بازی نبوده است؛ اما متأسفانه طوری نشان داده می شود که انگار کل بازیهای لیگ دچار مشکل شده بوده است.
وی، اضافه کرد: از هفته پنجم تا انتهای نیم فصل چیدمان و بحث نظارتی تقریباً 90 مسابقه برعهده دپارتمان بود. آمار دقیق عملکرد داورها در نیم فصل اول، ظرف 48 ساعت آینده روی سایت فدراسیون قرار می گیرد. در بررسی هایی که انجام دادیم، مشخص شد از هفته ای که ما مستقر شدیم، کمتر از 10 مسابقه داوران اشتباه تأثیرگذار در نتیجه بازی داشته اند.
مدیر اجرایی دپارتمان داوری، اظهار داشت: در کلاس نیم فصل اول ما ریز به ریز نود مسابقه را آنالیز کردیم و از هر مسابقه تقریباً 4،5 صحنه را درآوردیم. تعداد صحنه هایی که ما از نیم فصل استخراج کردیم، بیش از 300 صحنه داوری بود که هم نکات مثبت و هم نکات منفی را شامل می شد. در این کلاس به منظور کاهش اشتباهات داوری آموزشهایی به داوران داده شد.
برنامه "صبح و ورزش" امروز با اجرای حافظ کاظم زاده و اختر زورقچیان، کاری از گروه علوم ورزشی، جنگ صبحگاهی نشاط انگیزی بود که با پیگیری رویدادهای ورزشی و ارتباط با مسئولین ورزش، مخاطبین و شنوندگان همه روزه به جز جمعه ها ساعت ۷:۱۵ به مدت ۱۱۰ دقیقه پخش می شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها