یک کارآفرین گفت : بر اساس آمار رسمی هزینه‌های ایجاد یک شغل به طور میانگین در صنایع مختلف بین ۱۵۰ تا200 میلیون تومان است که این هزینه درحوزه آی سی تی به خصوص کسب‌وکارهای نوین بسیار کمتر است.
کد خبر: ۹۹۳۹۷۵
ایجاد 30 هزار اشتغال در تهران توسط یک کارآفرین

به گزارش جام جم آنلاین ، شهرام شاهکار مدیرعامل شرکتی که در حوزه آی سی تی در بخش جابجایی مسافردر سطح شهر ایجاد اشتغال کرده است اظهارداشت که توانسته در طول ۲ سال اخیر به صورت مستقیم و غیرمستقیم فقط در تهران برای بیش از ۳۰‌هزار نفر اشتغالزایی کند، ضمن آنکه در کنار فراهم کردن یک سرویس با کیفیت، راهکاری برای مسافرکشی بدون نظارت ارائه دهد . از این میان ۳۵٪ رانندگان دارای تحصیلات دانشگاهی و ۷۵٪ زیر ۴۰ سال سن دارند.

وی با بیان اینکه زنگ خطر بیکاری به صدا در آمده است گفت :حدود ۵ میلیون بیکار تا سال ۱۴۰۰ آماری بود که نهادهای مختلفی را به تکاپو برای ارائه راه‌کارهای عملی انداخت. از جمله آن‌‌ها وعده‌ای بود که وزارت ارتباطات در سال ۹۳ برای تحقق بیش از ۳۰هزار شغل در این حوزه داد، وعده‌ای که چند روز پیش،‌ وزیر ارتباطات از محقق شدن آن برای سال ۹۴ خبر داد.

شاهکار گفت : وزیر ارتباطات اخیرا ، اعلام کرد که حدود ۱۰۰ هزار شغل به صورت مستقیم و غیرمستقیم در حوزه آی سی تی است. آماری امیدوار کننده که خبر از ارزش سرمایه‌گذاری و توجه به این حوزه را می‌دهد. موفقیتی که حاصل همکاری مشترک بخش خصوصی و دولتی است. نکته‌ای که در انتشار این آمارها باید به آن دقت کرد، ریشه‌یابی عواملی است که باعث ایجاد این تعداد شغل شده است.

به گفته وی هزینه‌ راه‌اندازی اولیه بسیار پایین‌تر نسبت به کسب‌وکارهای سنتی یکی از همین عوامل است که منجر به جذاب شدن این نوع کسب‌وکارها برای قشر تحصیل کرده شده و باعث پایین آمدن نرخ فرار مغزها و نیروی زبده تحصیل کرده هم می‌شود.

از طرفی دیگر هزینه‌های بسیار پایین‌تر ایجاد شغل در این حوزه به خصوص در حوزه کسب‌و‌کارهای نوین و اینترنتی در مقایسه با سایر کسب‌وکارها در صنایع دیگر می تواند عامل دیگری برای موفقیت در رسیدن به این تعداد شغل ایجاد شده باشد.

گسترش‌پذیری و رشد سریع کسب‌وکارهای این حوزه هم عامل دیگری است که ایجاد این تعداد شغل را در طول یکسال اخیر امکان‌پذیر کرده است. رشدی که در کسب‌وکارهای نوین از طریق اپلیکیشن‌ها و بر بستر اینترنت به سرعت اتفاق می‌افتد.

وی گفت : موفقیت اخیر در ایجاد این تعداد شغل در این حوزه و بررسی عواملی که باعث آن شده‌‌اند، اهمیت توجه بیشتر و حمایت از کسب‌وکارهای این حوزه را می‌رساند و امید است با ادامه این روند ، ضمن رشد اقتصادی، شاهد اشتغالزایی برای بسیاری از جوانان و استعدادهای دانشگاهی کشور نیز باشیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها