تهیه کننده مسابقه «یک، دو، صدا» درباره جزییات آزمون اولیه فصل دوم این مسابقه که امروز پنجم بهمن ماه در استودیوی شماره یک ساختمان شهدای رادیو برگزار شد، توضیحاتی را ارایه کرد.
کد خبر: ۹۹۳۹۴۱
فصل دوم «یک، دو، صدا» کلید خورد +عکس

به گزارش جام جم آنلاین از شبکه رادیویی ایران، مهدی ساعی تهیه کننده «یک، دو، صدا» رادیو ایران با اشاره به گذشت 6 ماه از اجرای این مسابقه گویندگی گفت: روز به روز به تعداد مخاطبان و علاقمندان به حضور دراین مسابقه رادیویی افزوده شده که بیشتر مخاطبان ما از سایر استان ها به جز تهران هستند.به طوری که رنجان و اصفهان بیشترین مخاطب را دارند و قرار شده با توجه به تعداد زیاد علاقه مندان، ما با سفر به این استان ها برنامه را در همان جا ضبط کنیم.

ساعی با اشاره به اینکه هدف از برگزاری این تست کشف استعدادهاست گفت: هم اکنون در برخی برنامه های تعاملی مانند «راه شب« دوشنبه شبها ازصدای این دوستان استفاده می کنیم و این عزیزان به ساخت آیتم در راه شب مشغول هستند.

وی درباره تست صدایی که در اولین مرحله از این مسابقه از شرکت کنندگان گرفته می شود،گفت: در حال حاضر در تدارک آماده سازی مرحله اول از فصل دوم مسابقه هستیم و روال برنامه به این ترتیب است که برای ورودی افراد یک آزمون اولیه می گیریم که روز پنجم بهمن برگزار شد.

وی ادامه داد: در این مرحله اولیه متنی به شرکت کنندگان ارایه می شود و اگر آنها بتوانند از سه داور ما سه چراغ بگیرند می توانند به مرحله دوم راه یابند.

ساعی درباره جزییات این آزمون صدا یادآور شد: این دومین فصل از مسابقه گویندگی و اجرای «یک، دو، صدا» است که حدود ۱۲۰۰ نفر در این مرحله ثبت نام کرده اند و ما امروز به ترتیب اولویت ثبت نام از ۴۰۰ نفر تست می گیریم.

وی همچنین با اشاره به داوران این دوره از مسابقه و حضور پیشکسوت هایی چون داوود نماینده، صدرالدین شجره و فاطمه آل عباس یادآور شد: هدف ما این بود که در بحث داوری تنوع باشد و به چند نفر محدود نباشیم و به همین دلیل از حضور داوود نماینده و صدرالدین شجره بهره می بریم.البته فاطمه آل عباس هم به عنوان مجری رادیو ایران داور ثابت این مسابقه است.

تهیه کننده «یک، دو، صدا اضافه کرد: داوود نماینده علاوه بر فعالیت در دوبله از گوینده های قدیمی رادیوست و چون در مرحله اول این مسابقه جنس صدا برای ماحایز اهمیت است و چون ایشان دوبلورند می تواند تشخیص دهند که چه صدایی مناسب این کار است.

همچنین آقای صدرالدین شجره در رادیو نمایش کارگردانی و گویندگی می کنند. در این آزمون اولیه متنی به مخاطب داده می شود که بخش های مختلف آن لحن های گوناگونی از جمله خبر، شعر، حکایت و... می طلبد که آقای شجره با توجه به لحن مورد نیاز می تواند توانمندی فرد را تشخیص دهد. فاطمه آل عباس نیز داوری اجراها را برعهده دارد و مرحله نیمه نهایی هم با همین داورها پیش می رود.

این برنامه که پیش از این فصل اول آن ضبط و در چند مرحله از شرکت کنندگان تست گرفته شد شنبه تا چهارشنبه ساعت ۱۲:۳۰ به مدت ۳۰ دقیقه روی آنتن می رود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها