رئیس سازمان محیط زیست کشور خبر داد:

قطعنامه سازمان ملل برای مهار ریز گردها

رئیس سازمان محیط زیست کشور با اشاره به کاهش ۶۷ درصدی آتش سوزی در سطح جنگل های کشور از تسریع در اجرای طرح کمربند سبز در حاشیه کویر خبر داد.
کد خبر: ۹۹۳۵۷۸
قطعنامه سازمان ملل برای مهار ریز گردها

به گزارش جام جم آنلاین و به نقل از مهر، معصومه ابتکار در نشست شورای اداری ایلام در استانداری گفت: ایران جزو ۲۰ کشور برتر دنیا در زمینه تنوع زیستی، گیاهی و جانوری است.

وی افزود: همین عامل باعث شده حفظ و حراست از این مواهب خدادادی از اهمیت ویژه ای برخوردار باشد که البته نیازمند برنامه ریزی درست و همکاری مسئولان و مردم است.

ابتکار ادامه داد: طی سال های اخیر به دلیل کاهش سطح آب های سفره های زیرزمینی و افزایش برداشت از مراتع، صدمات جبران ناپذیری به محیط زیست کشور وارد شده است. در حالی که این مواهب خدادادی تجدیدپذیر نیستند و هرگونه غفلت از حفاظت منابع طبیعی باعث خسارت های جبران ناپذیر می شود.

رئیس سازمان محیط زیست کشور تصریح کرد: در دولت تدبیر و امید طی سه سال گذشته اقدامات قابل توجهی به منظور جلوگیری از خطرهای پیش روی حوزه محیط زیست دنبال شده است.

وی اضافه کرد: از جمله این اقدمات می توان به تفاهم نامه سازمان محیط زیست با مدارس و دانشگاه های کشور در زمینه حفظ و حراست از عرصه های طبیعی اشاره کرد.

ابتکار با اشاره به اینکه طرح «هر مدرسه یک محیط بان» با همکاری آموزش و پرورش به منظور آشنا کردن دانش آموزان با منابع طبیعی در دست اجراست، گفت: طرح دانشگاه سبز نیز به منظور جلب مشارکت مراکز آموزش عالی در زمینه حفظ عرصه های طبیعی در دستور کار قرار دارد و تاکنون سه دانشگاه برتر در این زمینه انتخاب شده است.

وی افزود: در سال جاری با برنامه ریزی از قبل تعیین شده در زمینه پیشگیری از آتش سوزی در جنگل ها و مراتع کشور اقدامات خوبی صورت گرفته و شاهد کاهش ۶۷ درصد آتش سوزی در سطح جنگل ها و مراتع کشور بودیم.

کمربند سبز در جنوب غرب کشور

رئیس سازمان محیط زیست با اشاره به طرح کمربند سبز و کاشت نهال توسط زائران در مرز مهران، گفت: این طرح باید با گستره بیشتری به منظور مقابله با کانون های گرد و غبار در کشور عراق اجرایی شود.

ابتکار افزود: هم اکنون حساسیت های خوبی برای مقابله با آثار سوء گرد و غبار در کشورهای منطقه ایجاد شده است و امیدواریم با اجرای چهار قطعنامه سازمان ملل در این زمینه شاهد کاهش گرد و غبار باشیم.

وی گفت: در این دوره با فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص لزوم حفاظت از منابع طبیعی و محیط زیست و ابلاغ سیاست های کلی محیط زیست، یک اراده ملی و جمعی با مشارکت همه قوا و نهادها برای حفاظت از محیط زیست کشور شکل گرفته است.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست کشور ضمن اشاره به این نکته که در سطح بین المللی یک اراده جهانی برای دستیابی به اهداف توسعه پایدار شکل گرفته، خاطرنشان کرد: تغییر اقلیم در سطح جهان و در همه ابعاد مورد توجه جوامع و دولت ها قرار گرفته است و در ایران نیز دولت با جدیت به این موضوع پرداخته و هدف گذاری های خوبی نیز در این راستا انجام گرفته است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
میلاد ایلام 24
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۱۲ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۶
۰
۰
با عرض سلام به همگی
بابا شما به فكر چی هستین، خودتون پایتخت واسه خودتون راحت زندگی میكنین یه ذره آلودگی هوا داشته باشین همه جا رو تعطیل میكنین اینجا ما چند ساله گردوخاك میخوریم هیچكسی نیس مارو درك كنه ،مشكلات استان رو حل كنه، انصافا ایلام شهر محرومیه تورو خدا بهش برسین خواهش: نه به شهرش میرسین نه به مشكلات جوونا. امیدوارم به گوش مسئولان محترم برسه
رضا محمدی چوار
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۶ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۷
بله واقعا همیطوره باید ی فكری واسه الودگی غرب كشور ایلام خوزستان و كرمانشاه كرد
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها