در حالی تمرکزمدیریت دانشگاه ها باید بر ارتقاء کیفیت تحصیل باشد که جذابیت‌ درآمدهای مالی باعث شده دانشگاه اصفهان با فاصله از رسالت خود، برپایی نمایشگاه‌ مبل را درحیاط خلوت کلید بزند.
کد خبر: ۹۹۳۱۵۳
تجارت در حیاط خلوت دانشگاه اصفهان + عکس

به گزارش جام جم آنلاین و به نقل از مهر،این روزها کسادی بازار و وضع نامناسب اقتصادی صدای بسیاری از اقشار مختلف جامعه را در آورده است و در این بین بازاریانی که هر روز دستخوش اتفاقی جدید در حوزه عرضه کالاها به اشکال مختلف هستند این بار از مراکز فرهنگی و علمی رودست خورده اند به گونه‌ای که مسئولان دانشگاه اصفهان به جای پرداختن به رسالت اصلی خود مبنی بر توسعه کیفی دروس دانشگاهی و اقدامات پژوهشی مجذوب درآمدهای تجاری شده و با برپایی نمایشگاه‌ها در حیاط خلوت دانشگاه فعالیت‌های تجاری خود را کلید زدند تا نمکی تازه بر زخم بازاریان اصفهان باشند.

این بار نیز حیاط خلوت دانشگاه اصفهان میزبان نمایشگاهی شده است که قرار است از ۲۷ دی تا اول بهمن ماه و با عرضه مبل و لوستر در حال برگزاری است که این نمایشگاه نیز زمینه اعتراض اصناف و بازاریان این شهر را فراهم ساخته و گویا در این زمینه زور دانشگاه بیشتر از سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان است.

برگزاری نمایشگاه، فروش کسبه را کساد می‌کند

اما در این بین علی طالبی یکی از کسبه اصفهان که در حوزه فروش مبلمان فعالیت دارد به روند برگزاری نمایشگاه‌های مبلمان در شهر اصفهان انتقاد می‌کند و می‌گوید: زندگی من و چهار نفر دیگر به فروش مبلمان در شهر اصفهان سپری می‌شود و این در حالی است که برپایی نمایشگاه‌های مختلف مبل تاثیر بسزایی در فروش ما گذاشته است.

وی با اشاره به اینکه بارها به برگزاری نمایشگاه‌های مبل در سطح شهر اصفهان اعتراض کرده‌ایم، ادامه می‌دهد: خوشبختانه تعداد برگزاری این نمایشگاه‌ها در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی اصفهان کاهش یافته و این در حالی است که امروز شاهد برگزاری نمایشگاه‌هایی زیرپوستی در مراکز علمی و نظامی شهر اصفهان هستیم.

این کسبه اصفهانی اقدام دانشگاه و برخی از مراکز نظامی در خصوص برپایی نمایشگاه‌ها را مغایر با اهداف اقتصاد مقاومتی می‌داند و می‌گوید: انتظار ما از مسئولان فرهنگی استان بیش از اینهاست و ضروری است که به این امر توجه ویژه‌ای صورت پذیرد.

برپایی نمایشگاه در دانشگاه و مراکز نظامی غیر قانونی است

در این بین محمد مجیری، معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان نیز با اشاره به اینکه تنها مرجع صدور مجوز برای برپایی نمایشگاه سازمان صنعت، معدن و تجارت است، می‌گوید: این در حالی است که اخیراً به دلیل جلوگیری از ضرر و زیان کسبه و همچنین عدم سرگردانی خریداران در خصوص شکایاتی که پس از خرید از نمایشگاه‌ها اتفاق می‌افتد صدور مجوز با ساز و کار جدیدی انجام می‌شود.

وی در ادامه به صدور مجوزهای غیر قانونی از سوی برخی از روسای دانشگاه‌ها و همچنین مسئولان نظامی از جمله ارتش وسپاه در خصوص برگزاری نمایشگاه اشاره می‌کند و ادامه می‌دهد: برای مثال روز گذشته از برگزاری نمایشگاه مبلمان و لوستر در دانشگاه اصفهان با خبر شده‌ایم که به صورت غیر قانونی کار خود را آغاز کرده است.

پلمب نمایشگاه مبل دانشگاه در انتظار حکم دادستان

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان با اشاره به اینکه بنا بر قانون نامه‌نگاری‌های لازم برای پلمب نمایشگاه مبل اصفهان با دستگاه قضایی انجام شده است، تصریح می‌کند: در حال حاضر منتظر صدور رای پلمب این نمایشگاه از سوی دادستان اصفهان هستیم.

وی با اشاره به اینکه نه تنها در اصفهان بلکه در همه شهرهای استان روند برگزاری نمایشگاه‌ها ساماندهی شده است، اضافه می‌کند: در این راستا استاندار اصفهان نامه‌ای را برای ساماندهی و کنترل این امر به همه فرمانداری‌های استان اصفهان ابلاغ کرده است.

مجیری که معتقد است بیشترین متقاضیان برگزار کننده نمایشگاه فعالان عرصه مبل و لوستر هستند، می‌افزاید: این در حالی است که در سال‌های گذشته شکایات زیادی را در خصوص خدمات پس از فروش اجناسی که از نمایشگاه‌ها خریداری شده‌اند در سامانه ۱۲۴ ثبت کردیم و کمتر موفق به پیگیری این امر شدیم.

اما باید توجه داشته باشیم که هر گونه اقدام پیشگیرانه در خصوص برپایی چنین نمایشگاهی در مراکز مختلف باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد چراکه بروکراسی اداری پس از برگزاری نمایشگاه برای پلمپ این مراکز راهی طولانی است و سودجویان از این زمان نهایت بهره برداری را خواهند داشت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها