مراسم تکریم و معارفه مدیرکل پژوهش های اسلامی رسانه، روز گذشته برگزار شد.
کد خبر: ۹۹۳۰۹۳
تکریم و معارفه مدیرکل پژوهش‌های اسلامی رسانه

به گزارش جام جم آنلاین از روابط عمومی رسانه ملی، در این مراسم که دکتر رضی معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و نظارت، دکتر طلوعی رئیس مرکز پژوهش و سنجش افکار و میهمانانی از حوزه علمیه قم و مراکز صداوسیما حضور داشتند از زحمات حجت الاسلام و المسلمین دکتر نهاوندی قدردانی و دکتر ظریفیان به‌ عنوان مدیرکل جدید معارفه شد.

در ابتدای این مراسم دکتر نهاوندی ضمن ارایه گزارشی از فعالیت‌های این اداره کل، توجه سازمان به مقوله دین و رسانه را یادآور و خواستار پشتیبانی جدی سازمان از این مقوله شد.

در ادامه، دکتر رضی حرکت سازمان را در مسیر تعامل رسانه و دین دانسته و گفت: این حرکت احتیاج به تقویت جدی دارد که ما نیز نسبت به آن اهتمام داریم.

وی حوزه‌های موسیقی و تصویر زن در رسانه را از جمله مباحث مهم ذکر کرد که باید با تعامل با حوزه‌های علمیه، این مسائل به‌ صورت کاربردی تعریف شود.

وی پرداختن به مسائل متعدد مبتلا به رسانه و جامعه و ارائه راه حل در مورد آن را در برگزاری کرسی‌های آزاد‌اندیشی مهم دانسته و ایجاد فضایی مناسب برای پرداختن به این مسائل را از مأموریت‌های این اداره کل برشمرد.

در پایان مراسم دکتر ظریفیان، مدیر کل جدید پژوهش‌های اسلامی رسانه گفت: باتوجه به شرایط امروز دنیا و ائتلاف جهانی که درحوزه فرهنگی، اعتقادی در رسانه‌ها صورت گرفته است، باید مسیر دقیقی طراحی تا در رویارویی با این هجمه رسانه‌ای موفق شویم.

وی انتقادهای وارد شده به رسانه ملی را نشان از تأثیر بالای آن دانسته و اظهار داشت: رسانه در حال حاضر تأثیر خود را دارد لیکن باید به جایگاه مطلوب خودبرسد.

ظریفیان به رسانه ملی تراز انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: باید برنامه‌سازان احساس نیاز به تولیدات این اداره کل را داشته باشند و نیازسازی صورت گرفته باید فعال باشد و نه منفعل.

در پایان مراسم، حکم مدیر کل جدید پژوهش‌های اسلامی رسانه تقدیم و از زحمات حجت الاسلام و المسلمین دکتر نهاوندی قدردانی شد.

محمدحسین ظریفیان دانش آموخته دکترای مدیریت رسانه از دانشگاه تهران است.

وی پیش از این معاون مطالعات و برنامه‌ریزی اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های اسلامی و مدیر کل پژوهش و برنامه ریزی بنیاد ملی نخبگان بوده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها