معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار فارس گفت: با استمرار وضعیت امسال بارش ها بی شک تابستان سختی را پیش رو داریم.
کد خبر: ۹۹۳۰۸۰
تابستان سخت پیش روی استان فارس

به گزارش جام جم آنلاین، خلیل رضائیان در حاشیه جلسه بررسی و مشکلات آب استان گفت: بیش از 50 درصد شهرهای استان فارس در تامین آب شرب شهروندان یا دچار بحران و یا دارای ریسک پذیر بالایی هستند که در صورت استمرار کاهش بارش های در چند ماه آخر سال باید انتظار داشت شهرهای جدید به شهرهای دارای مشکل تامین آب افزوده شود.

وی افزود: وضعیت بارش در استان فارس نسبت به مدت مشابه پارسال 85 درصد و نسبت به مدت مشابه بلند مدت 75 درصد کاهش داشته است. این در حالی است که دهمین سال خشکسالی استان فارس را پشت سر می گذاریم و در صورت نزول رحمت الهی در ماه های آخر سال این بارش ها تنها در حد نرمال خواهد بود و نباید انتظار داشت که جبران گذشته شود.

رضائیان ادامه داد: علاوه بر وضعیت برداشت های بیشتر از ظرفیت منابع آب های زیرزمینی وضعیت سد درودزن، به عنوان منبع تامین بخشی از آب شرب شهرهای شیراز و مرودشت، در بدترین وضعیت خود در طول تاریخ بهره برداری قرار دارد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار فارس تصریح کرد: مسئله فوری تامین آب شرب مردم در فصل گرم 96 است و از آذر ماه امسال در جلسه های مشترک مستمر دو هفته ای با شرکت های آب و فاضلاب ، آب منطقه ای فارس و نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی طرح های اضطراری برای تامین آب شرب بررسی می شود.

رضائیان خاطرنشان کرد: تلاش می‌کنیم با تامین اعتبار های لازم طرح های متعدد و متنوع اضطراری از مدیریت منابع آب تا ایجاد منابع جدید تامین آب را اجرا کنیم تا فشار زیادی به مردم استان وارد نشود.

این مقام مسئول از برنامه ریزی برای استفاده از منابع آب قابل شرب بخش خصوصی و دولتی در شرایط اضطراری خبر داد و گفت: اولویت ما تامین آب شرب مردم است و انتظار می رود مردم هم با استفاده به اندازه در مصرف آب صرفه جویی کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها