رییس مرکز فوریت های اجتماعی اورژانس سازمان بهزیستی در گفتگو با جام جم آنلاین:

آتش نشانان به مشاوره دائمی نیاز دارند/ حضور اورژانس اجتماعی در محدوده پلاسکو +عکس

رییس مرکز فوریت های اجتماعی سازمان بهزیستی کشور از امداد رسانی به موقع این مرکز به خانواده حادثه دیدگان ساختمان پلاسکو و افراد حاضر در صحنه خبر داد.
کد خبر: ۹۹۳۰۰۲
آتش نشانان به مشاوره دائمی نیاز دارند/ حضور اورژانس اجتماعی در محدوده پلاسکو +عکس

دکتر حسین اسد بیگی در گفت وگو با جام جم آنلاین افزود:همکاران ما در اورژانس اجتماعی تهران از همان روز اول حادثه در محل حضور داشتند و به افرادی که در این حادثه دچار تالمات روحی وروانی شده بودند امداد رسانی کردند.

وی با اشاره به اینکه دو ماشین امدادرسانی یکی در نزدیکی محل حادثه و دیگری در میدان حسن آباد مستقر هستند گفت:در ایستگاه آتش نشانی حسن آباد برای خانواده آتش نشان هایی که سرنوشتشان در این حادثه نامعلوم بود جلسه گروهی تشکیل دادیم و تلاش شد که از میزان استرس و نگرانی آنان کاسته شود درهمین مکان نیز تصمیم گرفته شد که این خدمات در آینده نیز ادامه یابد و تعامل بیشتری با آتش نشان ها داشته باشیم .البته تعامل اورژانس اجتماعی با آتش نشان ها همواره خوب بوده است و به هنگام حوادثی چون خودکشی فردی از بالای یک ساختمان بلند مرتبه، آتش نشانی همیشه از همکاران ما در زمینه امداد رسانی به چنین افرادی کمک می گیرد.

این مقام مسئول تعداد مراجعان به این مرکز را طی این دو سه روز حدود 16 نفر اعلام کرد و ادامه داد:بیشتر این افراد از آتش نشانان وخانواده های آنان بوده است.ماموران آتش نشانی بدلیل شغلشان همواره در استرس واضطراب بسر می برند لذا ضروریست که واحد مشاوره ومددکاری در سازمان آتش نشانی برای این افراد راه اندازی شود تا از استرس و اضطراب آتش نشانان در طول خدماتشان کاسته شود.

وی اولین خدمات اورژانس اجتماعی را در زمان وقوع چنین حوادثی به زلزله ورزقان در سال 91 مربوط دانست و گفت:از آن زمان به بعد هر بحران اجتماعی حتی به میزان خفیف رخ می داد امدادگران ما حضور داشتند.

اسد بیگی به شماره های 123 و 1480 برای مشاوره های تلفنی نیز اشاره کرد و افزود: مردم ما در هر زمان که بخواهند می توانند با این شماره ها تماس بگیرند واز مشاوره های همکاران ما استفاده کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
marziyesaadatamini@gmail.com
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۳۱ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۳
۰
۰
واقعا خسته نباشن همكاران اورژانس اجتماعی نواب

نیازمندی ها