عضو شورای تهران با بیان اینکه در حال حاضر به منظور تقویت سازمان آتش نشانی و سامانه‎های امداد رسانی کمیته ای در محل حادثه تشکیل شده گفت: قرار شد تعیین تکلیف اماکنی نظیر پلاسکو در کمیسیون های مختلف شورای شهر این موضوع دقیقا بررسی شود.
کد خبر: ۹۹۲۵۵۱
ریزش پلاسکو با آتش سوزی پیش بینی نشده بود!/ ماموریت آتش نشانی برای ارزیابی بناهای پر خطر

"اسماعیل دوستی" نماینده دور چهارم شورای شهر تهران در گفتگو با جام جم آنلاین در پاسخ به این سئوال که متولی اصلی ساختمان پلاسکو چه ارگان و یا شخصی است، تصریح کرد: تصور می کنم مالک این بنای مصادره شده بنیاد مستضعفان باشد و اینکه آیا این ساختمان از طرف بنیاد ذیربط به کسبه فروخته شده یا بصورت سر قفلی بوده در دست پیگیری و بررسی است.

وی پیرو این مطلب که طبق اظهارات مسئولین بارها برای تخلیه این بنای فرسوده به فروشندگان اخطار داده شده،چه کسی ضابط قضایی تخلیه برجهای ناامنی همچون پلاسکو است؛ با اشاره به بند 14 از ماده 55 قانون شهرداریها خاطر نشان کرد: شهرداری موظف بوده نسبت به نا امنی ساختمانها به مالک تذکر دهد و گیرنده اخطار هم موظف به ترمیم نقاط حادثه ساز بنا است.

دوستی در ادامه افزود: موضوعی که باید بدان توجه کرد این است که، ساختمان از عده کثیری کاسب برخوردار بوده که بطور مستقیم و غیر مستقیم بالغ بر 3000 نفر از این مجموعه ارتزاق می کردند از این رو اگر شهرداری با نامه قوه قضاییه مبادرت به تعطیلی این واحد می نمود خوب افراد کار خود را از دست می دادند.

عضو شورای شهر تهران تصریح کرد: واقعیت این است که ما باید بمنظور جلوگیری از تکرار این گونه حوادث تمهیدات بیشتری را بی اندیشیم.

وی در جواب به سوال مشخص خبرنگار جام جم آنلاین که بالاخره چه کسی متولی تخلیه و ساماندهی پلاسکو بوده تأکید کرد: ضرروت داشت در ابتدا وضعیت مالی کسبه محل را روشن می کردیم، سپس درب آنجا را می بستیم، به این معنی که باید قبل از هر اقدامی اول پرداخت خسارت می شد.

دوستی با بیان اینکه هرگز پیش بینی نمی شد که این بنا با آتش سوری دچار فرو ریخت گردد، پیرامون تعیین تکلیف سایر ساختمانهای موجود در محدوده پلاسکو به ویژه پاساژهای واقع در خیابان جمهوری ابراز داشت: به آتش نشانی ابلاغ کردیم، در این ارتباط گزارشی مفصل به شورا ارایه کند لذا مطابق با آن در آینده نزدیک تصمیم گیری خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
سعید
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۲۳ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۲
۰
۰
هلی كوپتر آتش نشانی تنها راه حله برای پیشگیری از چنین اتفاقات تلخ
مهدی
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۳۲ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۲
۰
۰
شما در كاری كه صلاحیت نداری نظر نده!

نیازمندی ها