نماینده چین در سازمان ملل در سخنانی خواهان قطع مداخلات خارجی در مسیر اجرای برجام شد.
کد خبر: ۹۹۲۰۸۱
دخالت های خارجی در «برجام» باید از بین برود

به گزارش جام جم آنلاین از مهر، نماینده چین در سازمان ملل متعاقب دومین گزارش اجرای قطعنامه ۲۲۳۱ (قطعنامه تأیید کننده برجام) شورای امنیت، در اظهاراتی از همه طرف های مرتبط با توافق هسته ای خواست تا با اراده سیاسی محکم خود، دخالت های خارجی در موضوع توافق هسته ای با ایران را از بین ببرند.

«وو هایتائو» معاون نماینده دائم چین در سازمان ملل با بیان ارزیابی مثبت خود از اجرای توافق هسته ایِ ۱۴ جولای ۲۰۱۵ (۲۳ تیرماه ۱۳۹۴) میان ایران و کشورهای ۱+۵ موسوم به «برجام» اعلام کرد: برجام (JCPOA) پیشرفت خوبی در نخستین سال اجرا داشته است. چین متعهد به ایفای نقش فعالانه در کمیسیون مشترک و کارگروه خرید است.

وی تأکید کرد: چون برجام به طور مستقل اجرا نمی‌ شود به همین خاطر مشکلات و چالش‌ هایی را پیش روی خود دارد و لذا تمام طرف ها باید به تلاش های مشترک خود در این باره ادامه دهند. تمام طرف ها باید به تعهداتشان دقیقاً مطابق با منشور اساسی و مفاد برجام عمل کنند.

وو هایتائو معاون نماینده دائم چین در سازمان ملل افزود: آنها باید حسن نیت خود را نشان داده و به نحوی مؤثر موانع فنی را از طریق مشاوره هایی مسالمت آمیز و جستجو در یافتن راه حلی پایدار رفع نمایند. تنها در چنین حالتی اجرای برجام موفق و بادوام خواهد بود.

لازم به ذکر است، «جفری فلتمن» معاون سیاسی دبیرکل سازمان ملل متحد ساعاتی پیش در اظهاراتی درباره دومین گزارش سازمان ملل درباره پایبندی ایران به مفاد قطعنامه تأیید کننده برجام (۲۲۳۱)، اعلام کرد که هیچ گزارشی مبنی بر اینکه ایران مفاد هسته‌ ای یا موشکی قطعنامه شورای امنیت را نقض کرده باشد وجود نداشته است.

گفتنی است، بر اساس قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت که برجام را تایید می کند، دبیرکل سازمان ملل باید هر شش ماه یک بار درباره نقض تحریم های جاریِ این سازمان توسط ایران گزارش دهد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها