ساختمان پلاسکو در تهران در پی آتش سوزی گسترده که از صبح امروز آغاز شده بود فرو ریخت.
کد خبر: ۹۹۲۰۰۲
ساختمان پلاسکو فرو ریخت +عکس

به گزارش جام جم آنلاین، سخنگوی اورژانس در گفتگو با مهر گفت: دقایقی پیش ساختمان پلاسکو به دلیل آتش سوزی فرو ریخت البته ساختمان تخلیه شده بود ولی امداد گران آتش نشانی در حال تخلیه دود و امداد رسانی در محل حادثه بودند.

وی با اعلام اینکه تا دقایق پیش ۳۷ نفر مصدوم به اورژانس مراجعه کردند که برخی از آنها برای طی مراحل درمانی به بیمارستان منتقل شدند.

مجتبی خالدی ادامه داد: فرو ریختن ساختمان پلاسکو خوشبختانه در مسیر خود ساختمان و به صورتی عمودی اتفاق افتاد و خسارتی به واحدهای تجاری اطراف وارد نشد این در حالی است که نگران سلامت بیش از ۴۰ آتش نشانی هستیم که در محل حادثه در حال مهار شعله های اتش بودند.

تعدادی از آتش نشانان برای نجات مصدومان احتمالی در طبقات بودند که ساختمان فروریخت.

جانشین پلیس راهور ناجا گفت :محدودیت های ترافیکی پلیس راهور همچنان ادامه دارد و با توجه به حضور خودروهای امدادی از تردد موتور سیکلت و عبور عابران جلوگیری می شود.

حسن عابدی افزود: با توجه به وقوع آتش سوزی در ساختمان پلاسکو از همان دقایق اولیه وقوع حادثه ماموران پلیس راهور در محل حادثه حضور داشته اند و برای امداد رسانی به موقع محدودیت های ترافیکی در این محدوده اعمال شد.

وی با اشاره به اینکه محدودیت های ترافیکی افزایش یافته است، گفت: ساعت ۱۱:۳۰ دقیقه ساختمان پلاسکو بر اثر گسترش اتش فرو ریخت و هم اکنون محدوده ترافیکی گسترده شده است .

عابدی درباره جزییات محدوده ترافیکی گفت: از شرق ازمیدان بهارستان تردد به سمت چهار راه مخبرالدوله ممنوع است همچنین در مسیر غرب از محدوده پل حافظ محدودیت ترافیکی اعمال شده است از شمال و از میوان فردوسی نیز خط ویژه اتوبوس مسدود است و تردد از مسیرهای دیگر انجام میشود و از جنوب نیز از محدوده میدان امام خمینی به سمت شمال تردد خودروها ی نقلیه شخصی و موتورسیکلت ممنوع است.

وی از شهروندان درخواست کرد به دلیل شدت حادثه از حضور در محل حادثه خوددادی کنند تا مسیر تردد برای خودروهای امداد رسان باز باشد.

همچنین رییس اورژانس کشور گفت: همه تخت های بیمارستان های تهران در آماده باش کامل هستند شماری از تعداد اتش نشانان مصدوم در دست نیست.

پیر حسین کولیوند افزود: آمار دقیقی از میزان مصدومان وجود ندارد ۳۸ نفر به ماموران اورژانس حاضر در محل حادثه مراجعه کرده اند که برخی سرپایی درمان شده اند و برخی هم به بیمارستان منتقل شده اند.

وی گفت: در حال حاضر به خاطر ریزش ساختمان پلاسکو نگران حال همکاران امداد گر و اتش نشانانی هستیم که احتمالا در زیر آوار گرفتار شده اند.

کولیوند افزود: برای امداد رسانی به مصدومان حادثه در خواست هلی کوپتر امداد کرده ایم که با مساعدت پلیس به زودی هلی کوپتر امداد برای انتقال مصدومان و امداد رسانی به محل حادثه اعزام میشود.

به گفته مسئولان حاضر در محل، ۳۰ آتش نشان دچار حادثه شدند که۷ نفر از آنها دربیمارستان هستند.

به گفته مدیریت ستاد بحران منطقه ۱۲، ساختمان در پی نشست بخش شرقی فرو ریخت.

محمدباقر قالیباف شهردار تهران که طی برنامه‌ ای قرار بود با سفر به شهر مقدس قم ضمن زیارت بارگاه کریمه اهل بیت (س) به دیدار تعدادی از مراجع عظام تقلید برود، برای مدیریت آتش سوزی ساختمان پلاسکو سفر خود را نیمه کاره رها کرد و به تهران بازگشت.

خیابان از حضور مردمی که برای تماشای این حادثه آمده بودند خالی شد.

ساختمان پلاسکو، ساختمانی در ضلع شرقی چهارراه استانبول، تهران است. از این ساختمان ۱۷ طبقه به ‌عنوان اولین ساختمان مرتفع و مُدرن ایران یاد می‌شود که در سال ١٣٤٣ ساخته شد.

* جانشین رئیس پلیس راهور ناجا: از خیابان جمهوری به سمت شرق، از خیابان خیام به سمت شمال، از میدان بهارستان به سمت غرب تنها خودروهای امدادی و اورژانس حق تردد دارند.

* شهروندان باید از مسیرهای جایگزین از خیابان‌های ولیعصر، کارگر و انقلاب و معابر جانبی استفاده کنند تا امکان تردد آمبولانس‌ها به منظور خدمات رسانی به مصدومین وجود داشته باشد. شهروندان از تردد با خودرو و موتورسیکلت‌ها در مسیرهای فوق الذکر خودداری کنند.

این خبر به همراه تصاویر به روزرسانی می شود

اتش‌نشانان نجات یافته از محل حادثه و نگرانی از حبس شدن همکاران خود در زیر آوار

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱۱
دانشجو
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۵۲ - ۱۳۹۵/۱۰/۳۰
۰
۰
با كمال تاسف هم اكنون ساختمان فرو ریخت عاملان باید در دستگاه الهی توبه كنند
حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۰۹ - ۱۳۹۵/۱۰/۳۰
۰
۰
امیدوارم برای اتش نشانان اتفاقی رخ ندهد
علی تهرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۱۲ - ۱۳۹۵/۱۰/۳۰
۰
۰
باسلام:19 ژانویه ایران هم در تاریخ ایران ثبت شد.
اسماعیل
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۳۵ - ۱۳۹۵/۱۰/۳۰
۰
۰
با سلام...اونقدر آب ریختن كه آتیشو خاموش كنن....ساختمان قدیمی فرو ریخت!!!! خدا كنه آتش نشانان و مردم كسی چیزیش نشه...
مجید
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۰۴ - ۱۳۹۵/۱۰/۳۰
۰
۰
متاسفم
دكترهومان دانایان
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۰۴ - ۱۳۹۵/۱۰/۳۰
۰
۰
باسلام و تسلیت به عموم، امیدوارم امدادگران نجات پیدا كنند
یك دوست
Iran, Islamic Republic of
۰۷:۵۷ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۱
۰
۰
سلام
میدانیم كه بعد از ریختن ساختمان همه توان كشور بسیج شدند تا جان آتش نشانهای گرفتار شده در این حادثه تلخ نجات پیدا كند. اما آیا بهتر نیست در چنین فاجعه ای از دنیا هم درخواست كمك كرد تا هر كشوی كه تجربیات تجهیزات و امكانات بهتری دارد سریعا به كمك برسد؟
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۴۷ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۱
۰
۰
بخاطر فرو ریختن ساختمان تجاری پلاسكو، الآن بهترین موقعیته كه به آمریكا حمله كنیم و انتقام حملات آمریكا بعد حادثه یازده سپتامبر به منطقه و همسایه‌هامان رو بگیریم.
نورالله
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۱۷ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۱
۰
۰
فاجعه تلخ تكان دهنده از بی مسئولیتی عده ای كه فقط پول و مال برایشان مهم است و جسارت نكرده باشم غلام حلقه بگوش پول درصورتی كه پول و مال فقط وسیله اند. ای وای كاش می شد ازگذشته مان درسهای درستی می گرفتم واین گونه با جان ومال مردم بازی نمی كردیم این فقط یك تلنگراست یك هشدار جدی برای آینده چراكه هرگونه حادثه طبیعی وغیره فاجعه انسانی اجتماعی را رقم خواهد زد كه دیگرجای بحثش نیست. من از صبح دیروزتابحال اغلب اوقات بدلیل اهمال كاری بعضیها وبه شهادت رسیدن پرسنل خدوم آتش نشانی گریستم من بنوبه خودم این مصیبت را به مردمان فهیم كشورم وخانواده گرامی جان باختگان تسلیت گفته وصبر عظیم از خدابرایشان خواستارم . انشالله حال همه آنهای كه زیرآوار بی مسئولیتی عده ای جاماندن خوب باشد نورالله ازبابل
رحمانی
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۰۵ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۱
۰
۰
اتش نشانهای جوان و فداكار اینطوری باید شهید شوند انوقت مسئولان و فرزندان آنها در امریكا و اروپا دلسوزانه به فكر مردم ایران هستند !!!!! دریغ از ذره ای پیشرفت در ایران
فقط كافیست قسمتی از حقوق نجومی عده ای برملا شود تا اسمان را به زمین بدوزند !!
سروش
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۵۲ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۲
۰
۰
بنده مهندس سازه نیستم ، اما مهندس مكانیك جامدات هستم ، یك سوال داشتم از خدمت حضرات ؟
آیا تو اكیپ امداد و نجات آتشنشانان ما در موضوعاتی به وسعت پلاسكو ، مهندس سازه ناظر بر روند عملیات وجود دارد ؟ اگر وجود ندارد كه باید سكوت كرد ، اگر وجود دارد سوال مطرح میشود كه آیا مهندس سازه به موضوع پایین آمدن مقاومت ستون فلزی بر حسب بالا رفتن دما توجه كرده است یا نه ؟ اگر توجه نكرده است كه باید سكوت كرد و اگر توجه كرده است چرا در نظر نگرفته كه تنها دمای بالای 300 درجه مقاومت ستون رو به حدی كم میكند كه امكان بروز كولاپس سازه بالا میرود ؟ حال آنكه دمای این حجم آتش قطعاً بالای 500 درجه را در ستون فلزی بوجود آورده كه مقاومت ستون رو قاعدتاً به زیر 65% میرساند كه باعث پخش شدن تنش بار بر روی ستون های دیگر و در نهایت كولاپس ساختمان شده است



اگر این موضوع را در نظر گرفته چرا فرماندهان آتشنشانی به مجریان عملیاتی دستور ترك سریع محل را نداده اند ؟
چرا آتش نشانان در ساختمان مشغول استراحت بودند و یا به نقل دیگر چرا اجازه داده اند كه آتشنشانان به عملیات تحقیق و تفحص به صورت حضور در طبقات اقدام كنند ؟ چرا این موضوع با بلند گو اطلاع رسانی نشده است؟
چرا دور تا دور ساختمان حصار كشی برای مقابله با ریزش ساختمان نشده است ؟ چرا با این حجم عظیم آتش فرمان حضور به آتشنشانان در داخل برج داده شده است؟

موضوع مدیریت غلط در پاك سازی شهر از وجود این ساختمان های فرسوده از یك طرف مطرح است ، اما از طرفی فرمانده عملیات آتشنشانی میتوانست با تدبیر درست جلوی خسارت جانی را بگیرد و فقط ما شاهد خسارت مالی بودیم

فرمانده پاسخ بده !!! اینها سوالات و درد مردم است

تهران لطفاً زلزله ات را به تعویق بینداز

نیازمندی ها