دبیر انجمن متخصصین دندانپزشکی ترمیمی و زیبایی ایران با اشاره به اینکه جرم گیری روشی برای سفید کردن دندان ها نیست، افزود: این درمان بیش از 2 بار در سال نباید انجام شود.
کد خبر: ۹۹۲۰۰۰
سالی چند بار دندانمان را جرم گیری کنیم؟
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایرنا، دکتر کیوان ساعتی اظهار کرد: با این تصور که برای سفید شدن دندان ها هر ماه جرم گیری انجام شود، اشتباه است و این کار در کمتر از 6 ماه باعث حساسیت و آسیب رساندن به دندان ها می شود.

وی ادامه داد ناراحتی های لثه ای باید تحت نظر دندانپزشک درمان شود و از نظر زمان سالی یکبار با نظر دندانپزشک توصیه می شود.

جرم گیری دندان ها را جدی بگیرید

دبیر انجمن متخصصین دندانپزشکی ترمیمی و زیبایی ایران گفت: بوی بد دهان و خونریزی از مشکلات جرم گیری نکردن به موقع دندان ها است و باید این موضوع را جدی بگیریم.

ساعتی افزود: رعایت نکردن بهداشت دهان و دندان باعث ایجاد جرم دندانی و بیماری های دهان می شود و مشکلات زیادی به دنبال دارد.

وی با اشاره به اینکه اگر جرم دندان برطرف نشود، به مرور به بافت ‌های عمقی لثه نفوذ کرده و در نهایت منجر به تحلیل لثه و از بین رفتن زیبایی دندان ها می شود، تاکید کرد: در محیط دهان، میکروارگانیسم های مختلفی وجود دارد که پس از صرف هر وعده غذایی، همراه مواد قندی روی سطح دندان تجمع می کنند و باعث تشکیل لایه ای چسبنده و بی رنگ به نام «پلاک میکروبی» می شود که به راحتی و با استفاده از مسواک و نخ دندان برداشته می شود.

ساعتی افزود: در صورتی که پلاک میکروبی به مدت طولانی روی سطح دندان باقی بماند، تبدیل به لایه ای سخت به نام جرم دندانی تبدیل می شود.

این متخصص دندانپزشکی ترمیمی و زیبایی تاکید کرد: در صورت عدم پیگیری و درمان، لثه و استخوان اطراف دندان تحلیل می رود و در نهایت باعث لقی و از دست رفتن دندان می شود.

وی گفت: خیلی اوقات می‌شنویم که فرد می‌گوید دندانم سالم بود، ولی لق شد و افتاد که این موضوع مربوط به بافت نگهدارنده اطراف دندان می شود که جرم، آن را از بین برده است. بنابراین بهتر است افراد با مشاهده علایمی مانند التهاب و خونریزی لثه، به دندانپزشک مراجعه کنند.

دبیر انجمن متخصصین دندانپزشکی ترمیمی و زیبایی، افزود: لایه جرم دندانی، دندان را از تحریک های سرما و گرما حفظ می کند. با برداشتن جرم ها، دندان در معرض سرما و گرما قرار می گیرد و به طور موقت دچار حساسیت دندان می شود.

وی با عنوان این مطلب که این حساسیت گذراست و پس از مدت کوتاهی از بین می رود، افزود: استفاده از خمیردندان ضدحساسیت می تواند به رفع سریع تر حساسیت پس از جرم گیری کمک کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها