سخنگوی حزب اسلامی کار با اشاره به اینکه فرصت کوتاهی تا برگزاری انتخابات اردیبهشت 96 باقی مانده تصریح کرد: این تشکل بعنوان جزیی از جریان اصلاحات برنامه ریزی هایی از هم اکنون برای رقابتهای انتخاباتی در دو حوزه شوراها و ریاست جمهوری آغاز کرده است.
کد خبر: ۹۹۱۹۹۶
فعالیت رسمی ستاد انتخاباتی حزب اسلامی کار / جبهه اصلاحات اتحاد اصولگریان را بر خود فرض می داند

"محمد نیشابوری" سخنگوی حزب اسلامی کار در خصوص فعالیتهای انتخاباتی این مجموعه سیاسی اصلاح طلب در گفتگو با جام جم آنلاین گفت: برنامه ریزیها در راستای اهداف شورای سیاست گذاری اصلاح طلبان و جبهه هماهنگی اصلاحات خواهد بود.

وی دکتر روحانی را کاندیدای مطرح کشور در انتخابات ریاست جمهوری سال آینده برشمرد و افزود: بخش اعظمی از جریانهای سیاسی در هر دو جناح اصلاح طلب، اصول گرا و میانه رو همچنین مستقلین و اعتدالیون، معتقدند وی در دور آتی هم نامزد خواهد شد.

نیشابوری با بیان اینکه حضور آقای روحانی در انتخابات 96 باعث بروز معادلات جدید می شود در تشریح این موضوع ادامه داد: نظر به اینکه ایشان در عرصه اجرای کشور حضور دارند، نسبت به سایر رقبا که در فضای مدیریت اجرایی نیستند از شانس بیشتری برای پیروزی برخودار می باشد.

وی خاطر نشان کرد: بر هر حال ایشان بعنوان رییس جمهور کانون توجه اخبار روز کشور هستند و خواه نا خواه ابزار رسانه ای بیش از سایرین در اختیارشان قرار می گیرد. بنابراین باید گفت، دست روحانی نسبت به رقبای احتمالی خود کاملا باز است و بدین ترتیب معادلات جریانهای سیاسی علاقه مند به حضور در انتخابات تغییر خواهد کرد.

این فعال سیاسی اصلاح طلب با نگاهی به انتخابات 92 ابراز داشت: در آن مقطع جامعه نسبت به رقبای انتخاباتی کشور شناخت کافی و نسبتا یکسانی داشت و تفاوت آنچنانی میان روحانی – قالیباف و آقای ولایتی دیده نمی شد.

نیشابوری چهار سال گذشته را زمینه ای مناسب برای شناخت بهتر آحاد مردم از رییس دولت دانست و اظهار داشت: ابزار اطلاع رسانی همچون جراید، فضای مجازی و آنتن صدا و سیما طی سالهای اخیر در اختیار ایشان بوده کما اینکه همه روسای جمهور پیشین همچون احمدی نژاد از این ظرفیت بهره برده، لذا تمامی این متغییرها گامی رو به جلو و در بهم ریختن دیگر معادلات به نفع وی در رقابت انتخاباتی قلمداد می گردد.

نیشابوری در پاسخ به این سوال که علاوه بر روحانی چه کسی نامزد جریان اصلاحات خواهد بود گفت: هیچ بحثی در مورد سایر گزینه ها نشده و هر زمان فردی مد نظر باشد برای معرفی وی تصمیم گرفته می شود.

رییس دفتر سیاسی حزب اسلامی کار در ادامه تأکید کرد: در حال حاضر نه شورای هماهنگی و نه شورای سیاست گذاری، هیچ بحثی روی گزینه های احتمالی و نامزدی روحانی نداشته و گمانه زنیها بصورت فردی و رسانه ای بوده، از طرفی با اینکه بیشتر روی رییس دولت فعلی اتفاق نظر وجود دارد لیکن هیچ اجماعی تاکنون صورت نگرفته است.

سخنگوی حزب اسلامی اسلامی کار در خصوص اینکه آیا اصولگرایان روی یک کاندید به اتفاق نظر خواهند رسید، در ارزیابی خود از جبهه اصولگرایان تصریح کرد: تا جایی که بنده اطلاع دارم، مجموعه کل اصلاح طلبها در سطوح مختلف، اتحاد اصولگرایان را آرزوی قلبی خود دانسته، چرا که معتقدیم یکدست شدن طیفهای سیاسی در تسهیل نقد گفتمانی و انتخاب فرد اصلح به مردم جامعه کمک شایانی می کند.

نیشابوری در ضرورت عدم افتراق بین افراد گفت: وقتی جبهه واحد شد برنامه یکسان و کامل بوده در نتیجه یک شخص واحد پاسخگوی مطالبات مردم است، بطور مثال روحانی با یک برنامه روشن در حوزه سیاست خارجی و برقراری ارتباط حسنه با کشورها جلو آمد و چنانچه این اهداف تحقق نیافت امکان نقد راحت از طرف مردم وجود دارد.

وی در خصوص گمانه زنی نامزد اصولگرا هم خاطر نشان کرد: نمی توان به صراحت در این مورد اظهار نظر کرد، گرچه نام افرادی چون آقایان قالیباف- جلیلی- حداد عادل و ولایتی به تناوب مطرح است.

نیشابوری با بیان این مطلب که باید منتظر ماند و دید آیا جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی می تواند تمام این طیفها را زیر یک چتر قرار دهد افزود: حتی از میان بانوان نام خانم دستجردی هم مطرح شده اما دسته آخر شاید گزینه قالیباف و جلیلی بیش از سایرین متحمل بنظر آید.

نیشابوری با گریزی هم بر انتخابات شوراها، نقشه راه این حوزه را در مقایسه با انتخابات ریاست جمهوری متفاوت خواند و گفت: ما در عرصه شوراها بطور جدی ورود کردیم، مجموعه شورای دفتر سیاسی راهبردهای انتخابات شوراها و ریاست جمهوری را طی دو جلسه گذشته تدوین کرده و به تصویب رساند.

وی افزود: ان شاالله این هفته اولین جلسه ستاد انتخابات حزب اسلامی کار بطور رسمی برگزار خواهد شد و در این جلسه به تدوین آیین نامه ستاد انتخابات و تشکیل کمیته های مد نظر می پردازیم.

نیشابوری از تعیین احتمالی رییس ستاد انتخاباتی متبوع خود در روزهای پیش رو خبر داد و گفت: با مشخص شدن قائم مقام و مسئولین ستاد در روزهای پیش رو، وارد جزییات برگزاری انتخابات خواهیم شد.

وی درباره برنامه های ستاد در بهمن ماه خاطر نشان کرد: بنا داریم از تمامی دفاتر استانها دعوت بعمل آورده و در خدمت دوستان مبانی و استراتژی ستاد را تفسیر کنیم و همچنین از نبض سیاسی موجود استانها در حوزه انتخابات شوراها با خبر شویم .

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها