هشدار معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شیراز

مرغ‌های هورمونی«آنتی بیوتیک‌»انسانی را بی‌اثر کردند

تحقیقات پزشکی برروی بیماران بستری در بیمارستانهای شیراز ،نشان می‌دهد مصرف گوشت مرغ، بیماران رادر برابر داروهای آنتی بیوتیک مقاوم کرده است.
کد خبر: ۹۹۱۹۶۷
مرغ‌های هورمونی«آنتی بیوتیک‌»انسانی را بی‌اثر کردند

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین، معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شیراز در دومین جلسه شورای استاندارد گفت: با بررسی وضعیت بیماران بستری در بیمارستانهای شیراز مشخص شد که بیماران به علت مصرف گوشت مرغ در مقابل بسیاری از آنتی بیوتیکهایی که به خاطر عفونت به آنها تزریق میشود مقاوم شده اند.

دکتر رزمجو افزود: اگر این روند ادامه یابد، باید تزریق و مصرف انتی بیوتیکها در مرغداریها قطع شود چون سلامت جامعه به خطر می افتد.

در این جلسه که با شرکت نمایندگان دستگاههای اجرایی عضو شورای استاندارد استان بر گزار شد رهنما مدیر کل استاندارد فارس گفت :در استان فارس هزار 424 واحد تولیدی پروانه استاندارد معتبر دارند که تنها 877 مورد به صورت شبا نه روزی فعالند.

وی افزود: در 10 ماه گذشته 3 هزارو 700 مورد بازرسی از این واحدهای تولیدی صورت گرفته و محصولات انها نمونه برداری و آزمایش شده اند که در جریان این بررسی ها به تعدادی از این واحدها تذکر داده شده است.

رهنما ادامه داد: در راستای افزایش بازرسی‌ها و رفع کمبودها،امسال 9 آزمایشگاه ویژه بخش خصوصی،با اداره کل استاندارد همکاری می‌کنند.

معاون امور اقتصادی استاداری فارس هم در این حلسه گفت: درصد قابل توجهی از واحد های تولیدی فارس فاقد استانداردهستند و حتی در این واحدهای تولیدی مرکز کنترل کیفیت هم وجود ندارد.

به گفته رحمانی مشکلات بخش استاندارد ،باید با همکاری تمامی دستگاههای عضو شورای استاندارد رفع شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها