به نظر میرسد که زمان رسانههای تکسویه به پایان رسیده و رسانههای دنیا به سمت فضای رقابتی حرکت میکنند که مهمترین ویژگی آن عمل دوسویه است.
در این رسانهها ذائقه مخاطب، ما را به تولید فاخرتر سوق میدهد. زمانی اگر فناوری روند تولید را تغییر میداد و ذائقه مخاطب در درجه دوم اهمیت بود، الان میگوییم ذائقه مخاطب، فناوری را دچار تغییر و تولید را هم دستخوش تحول میکند و همه چیز در دنیا تحت تاثیر همین ذائقه است.
درباره اهمیت خواست و ذائقه مخاطبان همین بس که اگر مخاطبان از رسانهها استقبال نمیکردند، شبکههای اجتماعی در دنیا، دو میلیارد و 900 میلیون مشتری نداشت.
از جمعیت 5.7 میلیاردی دنیا، 3.5 میلیارد نفر در فضای اینترنت هستند و از این 3.5 میلیارد، دو میلیارد و 900 میلیون نفر در فضای مجازی یا شبکههای اجتماعی عضو هستند.
در ایران ما نیز بیش از 53 درصد مردم در شبکههای اجتماعی فعالند، لذا این مساله ما را بر آن داشت که شبکه اجتماعی تولید کنیم. با همین هدف، صدا و سیما شبکه اجتماعی سروش را تولید کرده و در اختیار مخاطبان قرار داده است. به نظر نگارنده، رادیو و تلویزیون در این فضا و به عنوان اولین گام، رادیوهای تصویری را در تهران و تمام استانها ایجاد کرده است.
در چنین اجلاسی نیز سالانه یک بار، فنیهای تهران و استانها گرد هم میآیند تا هماندیشی کنند و تصمیمات جدید بگیرند و شرکتهای دانشبنیان داخلی و خارجی دعوت میشوند تا بدانیم به چه سویی باید حرکت کنیم. این اجلاس یک ماراتن برای تولید دانش بود که بعد از دو سال برگزار شد. یعنی تمام بخشهای فنی و تولیدی کنار هم قرار گرفتند تا نقشه راهمان را برای سالهای آینده ترسیم کنیم.
غلامحسن افشار - مدیرکل فناوری اطلاعات صداوسیما
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
در واکنش به حمله رژیم صهیونیستی به ایران مطرح شد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
علی برکه از رهبران حماس در گفتوگو با «جامجم»:
گفتوگوی «جامجم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر
یک کارشناس مسائل سیاسی در گفتگو با جام جم آنلاین:
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد