از 40 سال پیش تا امروز هرگز هیچ یک از روسای جمهور ایالات متحده آمریکا هنگام ورود به کاخ سفید به اندازه دونالد ترامپ در نظر افکار عمومی منفور نبوده اند.
کد خبر: ۹۹۱۷۷۴
ترامپ ، منفورترین رئیس جمهوری که وارد کاخ سفید می شود

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از نوول ابسرواتور، روز تحلیف نزدیک است، دو روز دیگر... و برای نخستین بار از سال های بسیار دور رئیس جمهوری که آماده ورود به کاخ سفید است پس از پیروزی در انتخابات تا این اندازه از لطف و اقبال افکار عمومی و مردم آمریکا محروم نبوده است.

براساس یک نظرسنجی ای.بی.سی / واشنگتن پست «ABC/ Washington Post » سطح عدم محبوبیت ترامپ همه رکوردها را شکسته است: 60 درصد آمریکایی ها نظری منفی در مورد او دارند.

بنابراین، محبوبیت دونالد ترامپ دو برابر کمتر از باراک اوباما در ژانویه سال 2009 میلادی هنگام ورود به کاخ سفید است. همچنین محبویت وی کمتر از جیمی کارتر، رونالد ریگان، جرج اچ دبلیو بوش (پدر)، بیل کلینتون و جرج دبلیو بوش ( پسر) هنگام آغاز دوره ریاست جمهوری شان است.

این درصد عدم محبوبیت خیلی زیاد است و همانگونه که روزنامه معتبر لوموند نیز نوشته است، دوره انتقال قدرت هم برای او نتوانست نقش یک تخته پرش را داشته باشد. علاوه بر این، محبوبیت اندک دونالد ترامپ در مورد افرادی که وی برای تشکیل دولت انتخاب کرده است نیز صدق می کند: آنها به نوبه خود هیچ جذابیتی برای مردم ندارند.

با این حال، بخشی از همین نظرسنجی ای.بی.سی / واشنگتن پست «ABC/ Washington Post » تا اندازه ای به نفع ترامپ است: 61 درصد آمریکایی انتظار دارند که او کار فوق العاده یا دستکم مطلوبی را در زمینه اقتصادی انجام دهد. در واقع، رای دهندگان گمان دارند که وی کاملا توانایی ایجاد مشاغل تازه و به حرکت درآوردن اقتصاد خواب آلود کشورشان را دارد.

انتشار این ارقام باعث شد تا ترامپ فورا در یک توییت واکنش نشان دهد: همان افرادی نظرسنجی های دروغین برای انتخابات انجام دادند و همه اش غلط از آب درآمد ، حالا دست به نظرسنجی های محبوبیت می زنند. همه این ارقام دستکاری شده است ، مثل نظرسنجی های قبلی.

جالب اینکه گزارشی که کوئینیپیاک یونیورسیتی در روز 10 ژانویه منتشر کرده بود ، نشان می داد که 64 درصد آمریکایی ها مایل هستند که ترامپ از این حساب توییتر بسیار جنجالی اش فاصله بگیرد.

بهرام افتخاری / جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
یاسر
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۳۱ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۹
۰
۰
یعنی از اوباما كه مودب و باهوش هست هم منفورتره ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

نیازمندی ها