وزیرخارجه آمریکا در نشست اقتصاد جهانی وقتی درباره تصمیم رئیس‌جمهور منتخب آمریکا برای کناره‌گیری از برجام صحبت می‌کرد، به تمسخر به نوعی صحبت کرد که «دونالد ترامپ» قادر نیست دوره چهارساله ریاست‌جمهوری خود را کامل کند.
کد خبر: ۹۹۱۶۰۷
پیش‌بینی تمسخرآمیز کری درباره ترامپ

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از فارس، «جان کری» وزیر خارجه آمریکا روز سه‌شنبه (دیروز) در حین یک جلسه بحث و گفت‌وگو در مقابل نخبگان اقتصادی در نشست اقتصاد جهانی «داووس» در حین توضیح این مسئله که به چه دلیل فکر می‌کند که دولت «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری بعدی آمریکا نمی‌تواند به صورت یکجانبه از توافق هسته‌ای ایران کنار بکشد، به تمسخر و شوخی گفت که احتمالا ترامپ دوره کامل چهارساله ریاست‌جمهوری را به طور کامل پشت سر نمی‌گذارد.

پایگاه اینترنتی «بیزنس اینسایدر» گزارش کرد، کری با اشاره به پیامدهای کناره‌گیری یکجانبه آمریکا از برجام گفت: «این مسئله (کناره‌گیری از برجام) برای یکسال، دو سال یا هرچند مدتی که دولت (ترامپ) روی کار است، آسیب می‌زند».

این جمله تمسخر آمیز، خنده جمع را به همراه داشت و بعد از آن، جان کری را به دلیل گفتن این جمله تشویق کردند و کری نیز لبخند زد.

توافق هسته‌ای ایران یکی از مواردی بود که کری به آن اشاره کرد تا بگوید که دولت ترامپ قادر نیست برخی از دستاوردهای سیاست خارجی دولت اوباما را لغو کند.

وی در اینباره گفت: «شرط می‌بندم که دوستان و همپیمانانی که در این زمینه (برجام) با یکدیگر مذاکره کردند (روسیه، چین، آلمان، فرانسه، انگلیس) می‌گویند که این یک توافق خوب است و ما می خواهیم آن را حفظ کنیم و ایران نیز می‌خواهد آن را حفظ کند و تنها ما در این شرایط می‌خواهیم خودمان را تنها فرد مخالف نشان دهیم. این مسئله به اعتبار ما به شیوه‌ای جبران ناپذیر خدشه وارد می‌کند».

وی سپس واژه جبران ناپذیر را تعدیل کرد و گفت که «جبران ناپذیر» بسیار دراماتیک است و می‌توانیم بگوییم که آمریکا اگر از برجام عقب‌نشینی کند، «لطمه بزرگی به خود وارد می‌کند».

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها