مدیر کل شوراهای آموزش و پرورش گفت: دریافت هر گونه وجهی تحت عنوان شهریه در مدارس هیئت امنایی ممنوع است.
کد خبر: ۹۹۱۲۵۵
ممنوعیت دریافت شهریه در مدارس هیئت امنایی

به گزارش جام جم آنلاین نورعلی عباس پور به خبرگزاری صدا و سیما، گفت: در هیچ یک از دستورالعمل های شورای عالی آموزش و پرورش برای مدارس هیئت امنایی واژه شهریه نیامده است و هیچ مدرسه دولتی به بهانه هیئت امنایی شدن حق دریافت شهریه را ندارد.

وی تأکید کرد: مدیران مدارس هیئت امنایی در صورت دریافت شهریه؛ باید شهریه دریافتی را به اولیاء برگردانند.

عباس پور گفت: تغییر مدرسه دولتی به هیئت امنایی تنها با مجوز آموزش و پرورش و قبل از شروع سال تحصیلی مجاز است؛ بنابراین تغییر مدرسه از دولتی به هیئت امنایی در طول سال تحصیلی منع قانونی دارد.

وی از افزایش500 مدرسه هیئت امنایی به مدارس دولتی خبرداد و افزود: 14 مدرسه هیئت امنایی نیز به دلیل رعایت نکردن مقررات مدرسه هیئت امنایی و دریافت شهریه به مدرسه عادی دولتی تبدیل شده اند.

عباس پور به قانون ساخت مدرسه در برج های بالای200 واحد اشاره کرد و گفت: متأسفانه تعدادی از انبوع سازان این قانون را رعایت نمی کنند و هم اکنون پرونده20 انبوه ساز متخلف در منطقه 22 تهران (منطقه 5 آموزش و پرورش) به قوه قضاییه ارسال شده ولی هنوز جوابی دریافت نشده است.

مدیر کل شوراهای آموزش و پرورش افزود: انبوه سازان در طرح های مسکن مهر از جمله مسکن مهر پرند مدارسی ساخته اند اما این تعداد مدرسه جوابگوی دانش آموزان ساکن در شهرک ها نیست.

عباس پور گفت: شهرداری ها طبق ماده 16 (عوارض واحدهای ساخته شده تجاری) باید از سه تا پنج درصد از عوارض نوسازی را به آموزش و پرورش بدهند که تا کنون این قانون اجرایی نشده و شهرداری ها هم اکنون هزار میلیارد تومان از این جهت به آموزش و پرورش بدهکار هستند.

وی افزود: این موضوع از طریق نامه ای که وزیر آموزش و پرورش به معاون اول رئیس جمهور نوشته در حال پیگیری است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها