پژوهشگران ناسا از عبور یک جسم فضایی ناشناخته از کنار زمین تا کمتر از 40 روز دیگر، خبر دادند
کد خبر: ۹۹۰۸۰۱
عبور از کنار جرم فضایی ناشناخته

به گفته ‌پژوهشگران ناسا، تا کمتر از 2ماه آینده یک جرم فضایی مرموز که معلوم نیست دقیقا چه مشخصاتی دارد از نزدیکی زمین عبور خواهد کرد. این جرم ناشناخته که WF9 2016 نامگذاری شده است، در هفتم آذر امسال در خلال پروژه نئووایز (NEOWISE) ناسا شناسایی شد. احتمال می‌رود WF9 2016 هفتم اسفند در نزدیک‌ترین فاصله با مدار زمین قرار بگیرد. محاسبات نشان داده این جسم در نزدیک‌ترین حالت از فاصله 51 میلیون کیلومتری مدار زمین عبور خواهد کرد. پژوهشگرانی که در این پروژه حضور دارند، قطر WF9 2016 را تا حدود یک کیلومتر تخمین زده‌اند. لازم به ذکر است عبور این جسم، خطری را متوجه ساکنان زمین نخواهد کرد.

از زمان شناسایی این جرم، دانشمندان ناسا در تلاش هستند بدانند آیا به خانواده شهابواره‌ها تعلق دارد یا باید در ردیف دنباله‌دارها دسته‌بندی شود. ویژگی‌های WF9 2016 به گونه‌ای است که این جسم را در مرز بین شها‌بواره‌ها و دنباله‌دارها قرار می‌دهد.

شها‌بواره‌ها (که پس از برخورد به زمین شهاب‌سنگ نامیده می‌شوند) بیشتر از جنس سنگ یا فلز هستند، در حالی که دنباله‌دارها بیشتر از یخ تشکیل می‌شوند.

WF9 2016جسمی تیره و غیرانعکاسی است. این دو ویژگی ازجمله ویژگی‌های دنباله‌دارها به شمار می‌آیند. علاوه بر این ویژگی‌ها، دنباله‌دارها به یک ابر متشکل از گاز و غبار نیز مجهز هستند که البته این ویژگی در ساختار WF9 2016 به چشم نمی‌خورد. با این حال، پژوهشگران ناسا تصور می‌کنند منشاء این جسم عجیب به دنباله‌دارها برمی‌گردد.

منبع: IFLScience

مترجم: صدف دژآلود

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها