معاون فرهنگی وزارت ارشاد و فرهنگ اسلامی با تاکید بر ضرورت حمایت از مولفان و ناشران کشور، تحریک تقاضا در حوزه خرید و مطالعه را خواستار شد.
کد خبر: ۹۹۰۶۴۹
آثار فرهنگی هرمزگان زیر چتر حمایتی

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین از بندرعباس، عباس صالحی در نشست با مولفان و ناشران هرمزگان اظهار کرد: برگزاری جلسات استانی سبب دستیابی سریعتر نسبت به توانمندی‌ها، نواقص و موانع موجود در مسیر رشد فرهنگی کشور می شود.

وی بیان داشت: ایران تنها به تهران ختم نمی‌شود و برای همه روشن است که استعدادهای فرهنگی و هنری بارور شده طی سال‌های اخیر از سراسر کشور بوده و وزارتخانه با نگاهی عادلانه به این موضوع می نگرد.

وی حمایت از چاپ آثار فاخر و ارزشمند را در اولویت برنامه حمایتی معاونت فرهنگی وزارت ارشاد دانست و گفت: پیگیری‌های لازم برای اختصاص اعتبارات مورد نیاز در حمایت از آثار فاخر هرمزگان در دستورکار قرار دارد که متعاقبا به اطلاع رسانده می‌شود.

معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، با بیان اینکه با توجه به تعداد ناشران استانی باید دید چه میزان از اعتبارات جذب شده است افزود: برنامه ریزی ها به گونه ای باشد که اعتبارات به دلیل کمبود تعداد ناشران بازگشت نداشته باشد و حتی در برخی از مواقع با هدف حمایت از آثار استاندارد با تزریق اعتبارات بیشتر ناشران را دلگرمتر کرد.

صالحی با انتقاد از استفاده واژه فقر برای استان هرمزگان بیان داشت: باتوجه به درآمدهای استان و فعالیت بنگاه‌های بزرگ اقتصادی در هرمزگان این نکته نباید فراموش شودکه موسسات اقتصادی تا چه اندازه به وظایف اجتماعی و مسئولیت‌های خود در این حوزه پایبندند.

وی ادامه داد: در برخی استان‌ها شاهد شکل گیری این حرکت از سوی صنایع فعال هستیم اما در هرمزگان با توجه به میزان بالای درآمدها و رشد چشمگیر اقتصادی حوزه فرهنگ از رونق اقتصادی بی‌بهره است.

معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در زمینه لزوم پیوست فرهنگی در اجرای طرح های اقتصادی گفت: علی الرغم این مهم موسسات اقتصادی باید مسئولیت خود را نسبت به فرهنگ و اجتماع قبول داشته و اجرا برسانند.

صالحی با تایید ضعف هرمزگان در زمینه کتاب و مراکز عرضه کتاب و محصولات فرهنگی در این استان گفت: مهمترین عامل این ضعف این است که اعتبارات ملی در این استان هزینه نمی‌شود.

وی ادامه داد: برای ارتقای کمیت مراکز توزیع کتاب و زیرساخت های فرهنگی در هرمزگان بایستی با ورود شورای شهر برای اجرای طرح پیوست فرهنگی در ساخت و سازهای شهری با متراژ بالا به ویژه در مراکز تجاری به ساخت فضاهای فرهنگی بیشتر توجه داشت و با استفاده از این قانون فضای فرهنگی شهرها را بدون بارمالی افزایش داد.

معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: متاسفانه در گذشته بیشتر از ناشران و مولفان صورت گرفته در حالی که باید برای حمایت واقعی از این قشر می‌بایست میزان تقاضا را در خرید و مطالعه افزایش دهیم.

صالحی در بخش پایانی سخنان خود به اجرای طرح های پایتخت کتاب کشور در شهرها، روستاهای دوست دار کتاب و جام باشگاه های کتاب خوانی اشاره داشت و گفت: تا کنون بیش از 100شهر برای دریافت عنوان پایتخت کتاب کشور ، 800روستا برای طرح روستاهای دوست دار کتاب و بیش از 2هزار نفر در جام باشگاههای کتاب خوانی اعلام آمادگی کرده‌اند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها