رئیس پیشین آژانس بین المللی انرژی هسته ای گفت اکنون ایران همه چیز دراختیار دارد و درباره هر چیزی علم و آگاهی دارد و به هر چیزی که می خواست، رسیده است.
کد خبر: ۹۹۰۳۸۰
البرادعی:اکنون ایران همه چیز دراختیار دارد

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری صدا و سیما ، رئیس پیشین آژانس بین المللی انرژی هسته ای گفت: اکنون ایران همه چیز در اختیار دارد و درباره هر چیزی علم و آگاهی دارد و به هر چیزی که می خواست، رسیده است. از این رو، وضع کنونی ایران سبب شده است که جایگاهی بسیار محترم داشته باشد و از هر گونه نیاز خود بهره برداری کرده است.

محمد البرادعی در گفتگو با شبکه تلویزیونی «العربی»گفت : اکنون، ایران به طور کامل دانش ساخت سلاح اتمی را در اختیار دارد و اگر بخواهد می تواند در مدت اندکی به آن مبادرت ورزد.

البرادعی با انتقاد از کشورهای عربی گفت: کشورهای عربی عادت دارند تا مشکلات خود را بر گردن دیگری بیندازند.

وی افزود: از کشورهای عربی می خواستم که بخشی از مذاکره با ایران باشند تا آن‌ها از تحولات منطقه ای به دور نمانند اما آن‌ها به این درخواست وی پاسخ ندادند.

رئیس پیشین آژانس بین المللی انرژی هسته ای با اذعان به اینکه هدف غرب و هم پیمانان عربش از راه اندازی جنگ تحمیلی علیه جمهوری اسلامی ایران، نابودی انقلاب اسلامی بود درباره مذاکرات هسته ای و برجام گفت غربی ها اگر حماقت نمی کردند 10 سال پیش به توافق‌نامه بهتری دست می یافتند.

البرادعی گفت: اگر غرب حماقت نمی کرد، ده سال پیش امکان رسیدن به توافق بهتری داشت.

وی درباره برنامه هسته ای ایران گفت: شاید نقطه آغازین اندیشه ایران درباره برنامه هسته ای به زمان جنگ ایران و عراق باز می گردد؛ جنگی که با حمایت عربی و غربی و با هدف نابود کردن انقلاب ایران صورت گرفت. از خوش شانسی ایران این بود که پیامدهای جنگ عراق سبب شد که جهان به پاخیزد. من هر صبح که از خواب بیدار می شدم می گفتم که ایران هیچ خطری به شمار نمی رود و آتش افروزی جنگی دیگر در منطقه سبب نابودی این منطقه خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
محمد
Iran, Islamic Republic of
۰۷:۴۱ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۷
۰
۰
اولاً بر چشم بد لعنت . دوماً بعضی از این كشورهای عربی در حد ایران نیستند كه بخواهند با كشور بزرگ ما سر میز مذاكره بنشینند. علم اگر در ثریا باشد ایرانیان به آن دست می یابند.
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها