دادستان تهران خبر داد

دستگیری 10 دلال ارز/ احضار 74 مدیر

دادستان عمومی و انقلاب تهران گفت: ترافیک و آلودگی هوا یک مشکل اجتماعی است که اکثر مردم با آن درگیرند و از جمله، سختی رفت و آمد، تاخیر در انجام امور و هزینه‌های مربوط، بر نحوه رفتار مردم تاثیر می‌گذارد.
کد خبر: ۹۸۹۸۲۵
دستگیری 10 دلال ارز/ احضار 74 مدیر

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دادسرای تهران بیست و چهارمین نشست شورای معاونان دادستانی تهران با موضوع اجرای احکام، روز چهارشنبه بیست و دوم دی ماه سال جاری با حضور معاونان دادستان، سرپرستان نواحی دادسرای تهران، سرپرستان دوایر نظارت زندان‌ها و قضات اجرای احکام چند ناحیه از دادسرای تهران، به ریاست عباس جعفری دولت‌آبادی دادستان تهران برگزار گردید.

دادستان تهران ضمن تسلیت ارتحال آیت‌الله هاشمی رفسنجانی یار دیرین حضرت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری، به مسائل اجتماعی و نقش دادستان‌ها در مدیریت مشکلات اجتماعی پرداخت.

جعفری دولت‌آبادی با اشاره به این که مسائل اجتماعی و امور مرتبط با آن گسترده و شامل چند بخش می‌گردد، در توضیح این بخش‌ها افزود: حوزه‌های اجتماعی شامل برخی جرائم مانند شرارت‌ها و سرقت‌ها است که هم جرم و هم آسیب محسوب می‌شود. از طرفی آسیب‌ها و مشکلات اجتماعی را نیز در بر می گیرد. به عنوان مثال حضور متکدیان چهره شهر را نازیبا کرده و به هم می‌زند؛ کودکان کار و معتادان متجاهر آسیب محسوب می‌شوند و مردم از آن‌ها رنج می برند.

ارتباط مسائل اجتماعی با نظم عمومی

وی با تاکید مجدد بر گسترده بودن مسائل و مشکلات حوزه اجتماعی، عفاف و حجاب و جرایم علیه حوزه اخلاق را در دایره این گستره دانست و با اشاره به این که حوزه اخلاق به نوعی به نظم عمومی مرتبط است، به عنوان نمونه با اشاره به موضوع ترافیک و آلودگی اظهار داشت: ترافیک و آلودگی هوا یک مشکل اجتماعی است که اکثر مردم با آن درگیرند و از جمله، سختی رفت و آمد، تاخیر در انجام امور و هزینه‌های مربوط، بر نحوه رفتار مردم تاثیر می‌گذارد.

دادستان تهران با تصریح به این که آلودگی هوا و معضل ترافیک واجد وصف مجرمانه نیست، اما اکثر مردم درگیر آن هستند، افزود: از این رو به عنوان یک مشکل اجتماعی قابل بحث و بررسی است.

دستگیری ده نفر از دلالان ارز

وی از تشکیل پرونده مربوط به مسائل ارزی در دادسرای پولی- بانکی خبر داد و در چگونگی روند قضایی این پرونده اظهار داشت: تا کنون ده نفر از دلالان ارز بازداشت شده اند .

دادستان تهران در خصوص پرونده واگذاری املاک شهرداری و حقوق‌های نجومی اطلاع‌رسانی نمود و با اعلام این که تا کنون 66 نفر در پرونده واگذاری املاک و 74 نفر در پرونده حقوق‌های نجومی احضار و از آن‌ها تحقیق شده است، ابراز امیدواری کرد که هر چه زودتر تحقیقات این دو پرونده به اتمام برسد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
amir-kaya
Australia
۱۹:۴۸ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۵
۰
۰
با عرض خسته نباشید خدمت دادستان محترم! آیا این دستگیر شدگان از همان دنباله آقای جمشید بسم الله هستند یا ربطی به آنها ندارند. ضمنا یك پیشنهاد؛ اگر به همان آقای جمشید بسم الله دسترسی وجود دارد لطفا از كمك های و راهنمایی های ایشان برای بهبود بازار ارز استفاده شود شاید این دفعه مفید واقع شود. با تشكر. :))
نوذر
Iran, Islamic Republic of
۰۶:۳۲ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۶
جمشید بسم الله در بازار ارز یك شخصیت افسانه ای مانند سوپرمن است كه قبلا بد بوده و حالا سربراه شده و نجاتگر است!!!.....زیاد به او امیدوار نباشید كه در زمان مشكلات از آسمان بیاید و مشكلات را حل كند. مشكل ساختاری است. بزرگترین تامین كننده ی ارز آزاد خود بانك مركزی است........كسی بدون اجازه ی بانك مركزی در بازار ارز آب هم نمیتواند بخورد چه برسد به افزایش خودسرانه ی قیمت ارز!!!!
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها