۶.۵ میلیارد تومان سود فروش یک قالب وردپرسی؛

تخفیف ۵۰ درصدی کمپین ساخت ایران

رئیس شورای اقتصاد سازمان و مدیر شبکه پنج سیما خبر داد

اعلام بسته حمایتی رسانه ملی از اقتصاد مقاومتی

تولید و به رقابت گذاشتن 121 برنامه رادیویی و 118 اثر تلویزیونی با موضوع اقتصاد دانش‌بنیان، حاکی از اهتمام سازمان صدا و سیما به حمایت از اقتصاد مقاومتی است.
کد خبر: ۹۸۹۷۹۹
اعلام بسته حمایتی رسانه ملی از اقتصاد مقاومتی

به گزارش جام جم آنلاین از روابط عمومی رسانه ملی، مجید زین العابدین رئیس شورای اقتصاد سازمان و مدیر شبکه پنج سیما در یاداشتی که در هفته نامه صدا و سیما (نشریه داخلی) منتشر شد به تبیین برخی سیاست های رسانه ملی برای حمایت از اقتصاد مقاومتی پرداخته است.

زیست‌بوم تولیدات رادیویی، تلویزیونی و خبری سازمان صداوسیما حالا دیگر با مفهوم اقتصاد مقاومتی مأنوس است و نهال برنامه‌سازی در این حوزه بارور شده است. رقابت منسجم 121 برنامه رادیویی و 118 اثر تلویزیونی با موضوع اقتصاد دانش‌بنیان، هفته گذشته گوشه‌ای از هنر و همّت همکاران رسانه ملی را در نخستین جشنواره ملی ایران‌ ساخت در معرض قضاوت ناظران برون‌سازمانی قرار داد.

دورخیز رسانه ملی برای گفتمان‌سازی و نهادینه‌سازی اقتصاد مقاومتی در میان نخبگان و آحاد مردم، اینک علاوه بر شاخص‌های کمّی، از نظر کیفی نیز قابل وزن‌کشی است. علاوه بر 239 اثر حاضر در بخش رادیو و تلویزیون، ده‌ها اثر مستند و پویانمایی متعلق به سازمان نیز در سایر بخش‌های جشنواره، ظرفیت‌های بالفعل رسانه ملی را در تبیین و ترجمان مفهوم اقتصاد دانش‌بنیان نمایان کرد.

به خاطر دارم حدود یک ماه قبل، معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی کشور، تولیدات صداوسیما در حوزه اقتصاد دانش‌بنیان را به‌عنوان تراز و شاخص گفتمان‌سازی اقتصاد مقاومتی معرفی کرد.

طولی نکشید که محصول و استعداد هنری همکاران صداوسیما، در جشنواره ایران‌ساخت پیش روی ناظران برون سازمانی قرار گرفت. جشنواره‌ای که با پیام مکتوب رئیس سازمان صداوسیما، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر شورای انقلاب فرهنگی همراه بود و حضور معاون اول رئیس‌جمهور و معاون علمی و فناوری رییس‌ جمهور نیز به همراه جمعی از هنرمندان و فعالان فرهنگی کشور در اختتامیه جشنواره، نمایانگر اهمیت آن بود.

دکتر علی عسکری رئیس محترم سازمان در پیامی به جشنواره ایران‌ساخت اعلام کرد رسانه ملی در دوره جدید با محور قرار دادن شعار «رسانه توسعه محور و پیشرفت مدار»، از تولید ثروت در حوزه علم و فناوری حمایت می‌کند و با درک تاکیدات و منویات رهبر معظم انقلاب در حوزه اقتصاد مقاومتی، حمایت از تولیدات دانش‌بنیان را بیش از گذشته در دستور کار قرار داده است.

بسته حمایتی رسانه ملی در حوزه اقتصاد مقاومتی، علاوه بر تولیدات دانش‌بنیان، حمایت از جریان کارآفرینی را نیز در بر می‌گیرد. موضوعی که به تشکیل قرارگاه کارآفرینی در سطح رسانه ملی منجر شده است.

بخشی از کارآفرینان کشور، فعالان حوزه اقتصاد دانش‌بنیان هستند بنابراین به‌طور طبیعی ارتباط برنامه‌سازان با بخشی از بدنه کارآفرینی متصل است‌. کارآفرینان سایر حوزه‌ها از جمله کارآفرینان صنعتی و کشاورزی نیز کم و بیش با بدنه برنامه‌سازان ارتباط دارند.

به همین دلیل، امید است موضوع کارآفرینی سریع‌تر از پیش‌بینی، مسیر رسانه‌ای لازم را بپیماید و کارآفرینان، به‌عنوان پیشروان اقتصاد کشور، در تولیدات رادیویی و تلویزیونی، بیش از پیش نقش‌ آفرینی کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها