جان کری که این روزها آخرین روزهای صدارت خود بر وزارت امور خارجه آمریکا را سپری می کند بامداد روز شنبه (14 ژانویه 2017) به گشت زنی تفریحی با قایق در دلتای رود " مکونگ " در ویتنام پرداخت همان جایی که 40 سال قبل در جریان حمله امریکا به آنجا قدم نهاده بود.
کد خبر: ۹۸۹۷۶۱
قایقرانی کری در ویتنام 40 سال بعد از حمله امریکا

به گزارش جام جم آنلاین ،کری در حالی سفر به رود مکونگ ویتنام را انتخاب کرده است که زمانی از تفنگداران دریایی مشارکت کننده در جنگ ویتنام بود. وی 40 سال پیش به خاطر مشارکت در جنگ آمریکا و ویتنام در همین دلتا نشان شجاعت " ستاره نقره ای" دریافت کرده است.

جان فوربز کری دسامبر سال ۱۹۴۳ در ایالت کلورادو آمریکا به دنیا آمد.وی در سال ۱۹۸۴ در انتخابات مجلس سنا شرکت کرد و توانست به جای سناتور بازنشسته پل سونگاس به نمایندگی ایالت ماساچوست وارد سنا شود.

وی قبل از آنکه وارد فضای سیاسی ایالات متحده در قامت سناتور شود، به عنوان سخنگوی کمیته سربازان جنگ ویتنام آمریکا علیه سیاست‌های جنگ‌طلبانه دولت‌های آن زمان معروف بود.وی همچنین نشان‌های افتخار بسیاری در جنگ ویتنام دارد و حتی در جنگ ویتنام زخمی نیز شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
حسن عابدی
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۴۴ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۵
۰
۰
جان كری با این چهره طنزی كه داشته اگه بجای جنگ و سیاست وارد دنیای كمدی كلاسیك میشد الان در كنار طنزپیشگان مطرح مانند نورمن ویزدوم و جری لوییس و چارلی جایگاهی داشت.اما حیف...
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها