باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا پس از ترک کاخ سفید و نقل مکان به خانۀ جدیدش، نگارش سومین کتاب خود را آغاز خواهد کرد.
کد خبر: ۹۸۹۵۲۲
اوباما نویسنده می شود

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از العالم،اوباما پیش از تصدی ریاست جمهوری آمریکا 2 کتاب به نام های "رؤیاهای پدرم" و "جرأت آرزو" نوشته بود که جزء پُرفروش ترین کتاب ها بودند. او در این دو کتاب به بیان روحیات خود و نگرشش به جهان، سیاست و زندگی می پردازد.

موضوع سومین کتاب اوباما خاطرات 2 دوره ریاست جمهوری وی است ولی هنوزمعلوم نیست که عنوان این کتاب چه خواهد بود . سومین کتاب اوباما نیز برایش سودآور خواهد بود؛ زیرا زندگینامه رؤسای جمهور آمریکا همیشه مورد توجه انتشاراتی ها بوده است .

جرج بوش رئیس جمهوری پیشین آمریکا نیز با نوشتن کتابی درباره زندگی خود 5 میلیون دلار به دست آورد و بیل کلینتون سلف بوش هم از این راه 15 میلیون دلار به جیب زده بود.

پیش بینی می شود که اوباما با نوشتن سومین کتاب خود در مقایسه با بوش و کلینتون سود بیشتری به دست بیاورد؛ زیرا اوباما در نویسندگی دستی دارد با توجه به اینکه سابقۀ تألیف دارد، نیاز به کمک دیگران برای تألیف کتاب جدیدش ندارد.

اوباما همچنین از قدرت سخنوری و نویسندگی برخوردار است و با این توانایی می تواند تیراژ کتاب سومش را افزایش دهد. او در سخنرانی تودیع خود این توانائی را نشان داد و سبب شد که مردم سخنرانی اش را ستایش کنند.اوباما می گوید که علاوه بر نویسندگی به دنبال کار دیگری خواهد رفت. او به شوخی گفته است که درپی یافتن یک شغل به بازار خواهد رفت و خود را با آن شغل جدید سرگرم خواهد کرد.

برخی معتقدند که اوباما درپی شکستن خوردن هیلاری کلینتون در انتخابات ریاست جمهوری می خواهد بار دیگر نامزد این انتخابات شود و بار دیگر همسرش میشل اوباما را به بانوی اول آمریکا تبدیل کند.

ولی خود اوباما می گوید: «هرگز برای انتخابات ریاست جمهوری نامزد نخواهم شد».

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها