روسیه این اتهام ها را که برای اجیر کردن رئیس جمهوری منتخب آمریکا تلاشی انجام داده است، رد و اعلام کرد: دونالد ترامپ اجیر کرده مسکو نیست.
کد خبر: ۹۸۹۳۴۵
مسکو: ترامپ اجیر کرده روسیه نیست

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایرنا، ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت خارجه روسیه روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به سندی که در آن ادعا شده، کنستانتین کاساچیف رئیس کمیسیون امور بین المللی شورای فدراسیون این کشور سازمان دهنده دیداری بین وکیل ترامپ و نماینده کاخ کرملین بوده است را رد کرد.
خبرگزاری ریانووستی به نقل از این مقام روسی نوشت: تهیه کنندگان گزارشی با موضوع ترامپ (در آمریکا)، ادعای کاملا بی اساسی را مطرح کرده اند.
پایگاه خبری بوزفیدا از نیویورک به تازگی گزارشی منتشر کرده که در آن ادعا شده است، مایکل کوئن وکیل ترامپ با نماینده کاخ کرملین دیدار کرده و سازمان دهنده این ملاقات نیز کاساچیف بوده است.
دونالد ترامپ از حزب جمهوریخواه در رقابت های انتخابات ریاست جمهوری آمریکا از سوی هیلاری کلینتون نامزد رقیب خود، باراک اوباما رئیس جمهوری این کشور و حزب دموکرات بارها متهم به داشتن ارتباط غیرمعمول با روسیه شده بود.
از سوی دیگر، آمریکا چندین بار روسیه را متهم کرد که با انجام حمله های گسترده هکری برای شکست هیلاری کلینتون و پیروزی ترامپ تلاش کرده که این ادعا از سوی مسکو رد شده است.
دیروز نیز شبکه خبری سی ان ان آمریکا اعلام کرد که روسیه اسناد رسوا کننده ای علیه ترامپ دارد که کاخ کرملین آن را بی اساس خواند.
دیمیتری پسکوف سخنگوی کرملین گفت: این ادعا جعلی و بی اساس است و هیچ مدرک رسواکننده ای علیه رئیس جمهوری منتخب آمریکا نداریم. ادعای اعلام شده با واقعیت مطابقت ندارد و چیزی جز تخیل نیست.
پسکوف همچنین افزود: کیفیت گزارش قبلی سازمان های اطلاعاتی آمریکا که بخش علنی آن روز جمعه منتشر شد و بار دیگر روسیه را به دخالت در انتخابات این کشور متهم کرده در واقع غیرواقعی و بی اساس است.
سی ان ان گزارش داده بود، اسناد محرمانه ای به باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا و ترامپ ارائه شده که روس ها ادعا می کنند، اطلاعات رسوا کننده و افشاگرانه مالی و شخصی از وی دارند.
اظهارنظرهای دوستانه ترامپ در مورد ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه و همچنین لزوم همگرایی با این کشور بر خلاف دولت کنونی آمریکا، سبب نارضایتی تندروها از دو حزب جمهوریخواه و دموکرات این کشور شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها