فیلم خوب، بد، زشت از جمله آثار به یاد ماندنی تاریخ سینمای جهان است که در فهرست برترین های هنر هفتم قراردارد و با وجود گذشت پنج دهه از ساخت آن همچنان علاقه مندان فراوانی را به سوی خود جلب می کند.
کد خبر: ۹۸۹۳۲۳
تصاویر دیروز و امروز یک فیلم خاطره انگیز

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از العالم،‌این فیلم یکی از مشهورترین فیلم‌های وسترن اسپاگتی است که توسط «سرجو لئونه» با موسیقی به یاد ماندنی «انیو موریکونه» در سال ۱۹۶۶ در ایتالیا ساخته شد.

بازیگران این فیلم، «خوب» (کلینت ایستوود، در فیلم، با نام «بلوندی») و «زشت» (ایلای والاک، در فیلم، با نام «توکو») با هم کار می‌کنند و با شگرد خاصی، به گول‌زدن کلانترهای مناطق مختلف و پول‌ درآوردن از این راه می‌پردازند، «بد» (لی وان کلیف) در فیلم با نام (اینجل آیز) آدمکشی حرفه‌ای است که به‌خاطر پول حاضر به انجام هر کاری است.

«خوب، بد، زشت» در زمان حاضر در فهرست ۲۵۰ فیلم برتر تاریخ سینما در وب‌گاه IMDB با امتیاز ۸٫۹ از ۱۰۰، رتبهٔ هشتم را به خود اختصاص داده است.

مردم ایران در دهه 40 و 50 شمسی خاطره های زیادی با این فیلم دارند، همچنان که در دهه های بعد هم این فیلم بارها در تلویزیون و شبکه های نمایش خانگی دیده شده است.

در قسمت های بعد لوکیشن قدیم و جدید فیلم های روزی روزگاری در غرب و رقصنده با گرگ در پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم ارائه خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها