جزئیات اقدامات درمانی برای احیای آیت‌الله هاشمی در بیمارستان

۸ پزشک متخصص ۹۰ دقیقه برای احیای آیت الله هاشمی تلاش کردند

مسئولان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران درباره علت انتقال، روند رسیدگی و اقدامات درمانی انجام شده در بیمارستان شهدای تجریش جهت احیای آیت‌الله هاشمی رفسنجانی توضیحاتی ارائه کردند.
کد خبر: ۹۸۸۴۷۰
۸ پزشک متخصص ۹۰ دقیقه برای احیای آیت الله هاشمی تلاش کردند

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از روزنامه ایران اسماعیل رمضانی مدیر کل روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: آیت‌الله هاشمی رفسنجانی حوالی ساعت 18 روز یکشنبه 19 دی ماه با حالت سیانوز(لب تیره) ناشی از ایست قلبی و تنفسی و در شرایطی که هوشیاری نداشت توسط محافظان شخصی و اتومبیل شخصی‌شان به اورژانس بیمارستان شهدای تجریش انتقال یافت.

وی افزود: موقع انتقال آیت‌الله هاشمی به بیمارستان شهدای تجریش ایشان نبض نداشتند. پزشکان متخصص بلافاصله با حضور بر بالین ایشان حدود یک ساعت و پانزده دقیقه عملیات احیا را انجام دادند.

مدیر کل روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی اظهار داشت: مسئولان اورژانس بیمارستان بلافاصله ماساژ قلبی را همراه با تنفس مصنوعی آغاز کردند و عملیات احیا انجام شد اما متأسفانه عملیات ناموفق بود و ایشان حدود ساعت 19.30 دار فانی را وداع گفت.

رمضانی در پاسخ به این پرسش که آیا تیم پزشکی برای رسیدگی به وضعیت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی تشکیل شد، گفت: اصلاً فرصت تشکیل تیم پزشکی وجود نداشت با این حال 8 پزشک اتند(پزشکان متخصصی که همیشه در بخش هستند) متشکل از متخصص قلب و طب اورژانس عملیات احیای قلب را انجام دادند. وزیرمحترم بهداشت و رئیس دانشگاه نیز بلافاصله با حضور در بیمارستان بر روند احیای قلبی و تنفسی ایشان نظارت داشتند ولی متأسفانه به رغم همه تلاش‌های تیم پزشکی، بازگشت ایشان به زندگی و ادامه حیات ممکن نشد. پیکر مطهر ایشان پس از اعلام مرگ قطعی با تصمیم خانواده ایشان و مسئولان بلافاصله از بیمارستان به حسینیه جماران منتقل شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها