کارشناس سیاست خارجی در گفت و گو با جام جم آنلاین:

ورود ایران به حل مسایل منطقه با "معادله سوری سازی"

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس می‎گوید جمهوری اسلامی ایران همواره بر تعیین سرنوشت سیاسی سوریه بدست خود مردم این کشور تأکید دارد و به همین منظور تلاش می‎کند با خود مقامات سوری آن هم در خاک این کشور تبادل نظر صورت گیرد.
کد خبر: ۹۸۸۳۷۷
ورود ایران به حل  مسایل منطقه با "معادله سوری سازی"

«حشمت الله فلاحت پیشه» ضمن بیان اینکه توان محور مقاومت و جبهه حزب الله در دفاع از سوریه قاطبه بازیگران منطقه را به حیرت وا داشته ، پیرامون رایزنی اخیر دبیر شواری امنیت ملی کشورمان در دمشق به جام جم آنلاین گفت: کسانی که قدرت مقاومت در برابر تروریسم را باور نمی‎کردند، امروز به راهبرد تهران در سیاست گذاری‎های دفاعی امنیتی در منطقه نزدیک شده‎اند.

وی در ادامه تصریح کرد: متاسفانه از آغاز مناقشات سوریه، بازیگران منطقه با حمایت از داعش درصدد تامین منافع خود در جبهه غرب قرار گرفتند، اما ایران همواره با مشارکت قرار دادن دولت و مردم سوریه در حل بحران ، سعی در ایجاد معادله سوری سازی در منطقه داشت.

نماینده مردم اسلام آباد غرب با اشاره به اینکه سفر آقای شمخانی در همین راستا یعنی هدایت صورت مسئله به سمت جریانهای سوری و حل آن توسط خودی‎ها تعریف می‎شود، خاطر نشان کرد: اینکه در دیگر پایتخت‎ها در مورد سوریه بحث شود و روند سیاسی خارج از حوزه میدانی ترسیم گردد موجبات نفوذ و کارشکنی گروه‎هایی خواهد شد که در عرصه میدانی قافیه را باخته‎اند.

وی خاطر نشان کرد: همین که با ابتکار ایران قدرتهای منطقه در دمشق برای حل بحران سوریه گرد هم آیند، از نظر روانی تاثیر نامطلوبی روی حبهه تروریستی تکفیری گذاشته و موجبات تقویت روحی شهروندان سوری را فراهم می‎آورد.

گفتنی است؛ طبق اظهارات مقامات سوری برخی از قدرتهای غربی بدنبال کارشکنی به نفع گروه‎های معارض اسد درصداند نشست آستانه را با شکست روبه رو کند.

با این حال تهران مصمم است با تغییر میز مذاکرات از پایتخت قزاقستان به دمشق توپ بازی را از دستان مخالفان اسد بگیرد.

این نشست قرار است اواخر ماه میلادی ژانویه با حضور ایران – روسیه – ترکیه و سایر طرفهای تاثیر گذار منطقه در آستانه برگزار شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها