فوتبال بانوان ایران سال ها بود که در اختیار چند نام بود، نام هایی که مدام شنیده بودیم. سارا قمی، کوهستان خسروی، زمرد سلیمانی، طنین نراقی و چند بازیکن دیگر. اما گویا اوضاع اکنون کاملا متفاوت است.
کد خبر: ۹۸۸۱۶۴
فروغ موری خانم گل فوتبال بانوان: دوجنسه ها در فوتبال بانوان حضور ندارند / اجازه حضور مربیان مرد را در فوتبال بانوان بدهند

به گزارش جام جم آنلاین ، اکنون شاهد بازیکنان جدیدی هستیم که نامی برای خود دست و پا کرده اند. همین بازیکنانی که تا فصل گذشته نامی از آنها نبود اکنون ستاره های بی بدیل لیگ برتر فوتبال بانوان هستند. مهم ترین ستاره تازه ظهور فوتبال بانوان ایران فروغ موری است، دختر 27 ساله ای که به طور ناگهانی از یک مدافع به مهاجم تبدیل شد و به دنبال آن اکنون هم بهترین گلزن لیگ است. او که هفته به هفته آمار گلزنی خود را بهتر می کند و رقیبان سرسخت و گلزنی مثل سارا قمی را پشت سر گذاشته در گفت و گو با جام جم آنلاین حرف های جالبی می زند.

در کدام تیم بازی می کنید؟

تیم آینده سازان نجف آباد اصفهان. تیم ما امسال شرایط بسیار خوبی دارد. این تیم از لحاظ دفاعی عالی است و البته دروازه بان بسیار خوبی به نام زمرد سلیمانی داریم. در واقع هیچ چیزی کم نداریم و تیم برای قهرمانی آماده است.

تا همین سال گذشته نامی از شما شنیده نمی شد. اما اکنون در جدول گلزنان لیگ برتر فوتبال بانوان صدرنشین هستید. چه اتفاقی افتاد؟

این نخستین باری است که من در فوتبال حرفه ای خودم به عنوان مهاجم به میدان می روم. قبلا هافبک و مدافع بودم اما الان در صدر جدول گلزنان لیگ برتر قرار دارم چرا که این فصل تغییر پست دادم و مهاجم شدم. با اینکه یک بازی هم محروم بودم اما تا الان در 10 مسابقه 15 گل زده ام.

لیگ برتر بانوان را چطور می بینید و ارزیابی می کنید؟

خیلی عالی است. حداقل در مقایسه با فصل گذشته باید بگویم همه چیز خوب است. تیم های خوبی در لیگ برتر فوتبال بانوان حضور دارند. الان تیم ایلام خیلی خوب کار می کنند و تیم های بم و سیرجان هم مثل همیشه عالی هستند. ارومیه هم از تیم های خوب حاضر در لیگ برتر فوتبال بانوان است.

چقدر به لیگ برتر فوتبال بانوان توجه می شود؟

نسبت به گذشته اوضاع بهتر است. رسانه ها بیشتر از هر زمان دیگری به اخبار مربوط به لیگ برتر بانوان می پردازند. در هر مسابقه من حداقل 20 خبرنگار وعکاس می بینم.

یکی از بحث های مهم در فوتبال بانوان نیاز این رشته به حضور مربیان مرد است. بسیاری می گویند مربیان زن چون کمتر از مردان شرایط برای حضورشان در کلاس های مربی گری فراهم است در برابر همتایان مرد دانش فنی کمتری دارند بنابراین خیلی ها می گویند باید مجوز حضور مردان در لیگ برتر هم داده شود. نظر شما چیست؟

صد در صد موافق حضور مربیان مرد در لیگ برتر فوتبال بانوان هستم. مردان راحت تر به کلاس های مربی گری مختلف می روند این در حالی است که این شرایط برای بانوان فراهم نمی شود. اما متاسفانه اجازه حضور مربیان مرد را در فوتبال بانوان نمی دهند که این خیلی بد است. ما که خودمان بازیکن هستیم مخالف حضور مردان در فوتبال خانم ها نیستیم. اصلا حضور مربیان مرد در فوتبال بانوان و یا مربیان زن در فوتبال مردان یک مساله جا افتاده در کشورهای دیگر است اما در ایران فعلا چنین مجوزی وجود ندارد. امیدوارم روزی برسد که مربیان با دانش و خوب مرد هم بتوانند به ما کمک کنند.

ما با حجاب کامل بازی می کنیم و ممنوعیت ورود مردان به ورزشگاه ها معنایی ندارد. ما در عراق هم با حجاب کامل اسلامی بازی می کردیم و مردان هم در ورزشگاه حضور داشتند و مشکلی نبود.

یکی دیگر از مباحث جنجالی سال های اخیر در فوتبال بانوان حضور بازیکنان دو جنسه بود. اکنون هم چنین اوضاعی وجود دارد؟

خیر. چنین چیزی وجود ندارد. قبلا یک سری بازیکنان آمپول می زدند و فدراسیون متوجه شد. اکنون همه آنها محروم هستند. اما الان دیگر از دوجنسه ها خبری نیست.

دستمزدهای لیگ برتر فوتبال بانوان چطور است؟ راضی هستید؟

خیلی کم است. من تابستان به عنوان لژیونر به لیگ نوپای فوتبال بانوان عراق رفتم . در آنجا نسبت به اینکه برای چهار بازی بودم خیلی خوب پول دادند اما همان پول نسبت به پولی که برای یک فصل کامل در ایران میگیریم بیشتر بود. در لیگ برتر فوتبال بانوان هفت ماه درگیر هستیم اما پول زیادی دستمان را نمی گیرد.

چند سال است فوتبال بازی می کنید؟

16 سال.

نگاه ها به فوتبال بانوان چطور است؟

ما قبلا چیزی به نام تماشاگر در فوتبال بانوان نداشتیم اما اکنون برای هر بازی چهارصد ، پانصد نفر به ورزشگاه می آیند که برای ما مایه دلگرمی است. نگاه های مردم نسبت به فوتبال بازی کردن خانم ها خیلی تغییر کرده است. جز به جز اخبار فوتبال بانوان حالا بهتر از هر زمانی در رسانه ها عنوان می شود. همه دوست دارند فوتبال بانوان را ببینند. قبلا خیلی ها فوتبال بازی کردن را برای دخترها بد می دانستند. به هر حال امیدوارم روزی هم برسد که آقایان هم بیایند. ما با حجاب کامل بازی می کنیم و ممنوعیت ورود مردان به ورزشگاه ها معنایی ندارد. ما در عراق هم با حجاب کامل اسلامی بازی می کردیم و مردان هم در ورزشگاه حضور داشتند و مشکلی نبود.

سقف آرزوهای فوتبالی شما چیست؟

اکنون فقط می خواهم خانم گل شوم. سال های پیش که مدافع و هافبک بودم اصلا دیده نمی شدم ولی حالا کاملا دیده شده ام.

صحبت پایانی؟

خیلی دوست دارم تا آخر فصل تیم ما (آینده سازان نجف آباد اصفهان) قهرمان لیگ برتر فوتبال بانوان شود و باز هم تاکید می کنم که خانم گلی را به هر شکل ممکن به دست بیاورم.

هیلدا حسینی خواه / جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۳
علی تهرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۳۰ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۰
۰
۰
باسلام:بندگان خدا دوجنسه ها حق زندگی ندارند؟خب باشد مگه چه اشكالی دارد؟اینان انسانهایی هستند كه حق زندگی وحیات دارند.اتفاقا از دوجنسه ها میتوان در سانسور فیلمهای سینمایی خارجی استفاده كرد.
امیر
Iran, Islamic Republic of
۰۶:۵۰ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۶
دو جنس ها تكلیفشان چیست مگه خودشان خواستند مگه نمی گویم خدا خواسته تا آنها دوجنسه باشند پس چرا به خواست خدا عمل نمی كنیم خواست خدا هر جا كه به نفع وبا مزاج ما سازگار میشود را باید قبول كنیم از این تفكرات حالم بهم می خرد .
مهزیار از اهواز
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۵۲ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۸
۰
۰
دلاور خوزستانی، فرزند شهر باستانی شوشتر، شیرزن بختیاری انشاالله هر جا هستی موفق باشی و پله های ترقی رو یكی پس از دیگری طی كنی.
انشاالله در فوتبال ملی هم افتخار آفرینی كنی و به همه آرزوهات هم برسی.
خدا حفظت كنه و همیشه پشت و پناهت باشه انشاالله.
خیلی خوشحالم كه از معدود مهمانان بانوی برنامه نود و تك بانوی خوزستانی هستی كه به برنامه نود رفتی.
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها