رئیس رسانه ملی تأکید کرد:

رسانه نیازمند برنامه تحولی است

سیستم تولید و پخش و خط ارتباط زنده حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) به جام‌جم و استودیو و دفتر رسانه ملی در این حرم با حضور رئیس سازمان صداوسیما و تولیت آستان حضرت عبدالعظیم حسنی و جمعی از مسئولان رسانه ملی افتتاح شد.
کد خبر: ۹۸۷۹۹۸
استودیوی خبری حرم عبدالعظیم حسنی(ع) افتتاح شد

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از روابط عمومی رسانه ملی، دکتر علی عسکری در این آئین افتتاح اظهار داشت: آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) به‌عنوان کانون پُر خیر و برکت و مرکز انتشار معنویت به اقصی نقاط کشور و نیز دنیا باید دارای تجهیزات بیش‌تری در حوزه اطلاع‌رسانی و پخش برنامه‌های معنوی باشد.

رئیس رسانه ملی افزود‌: امروز ارتباط فیبر نوری حرم مطهر حضرت عبدالعظیم(ع) با سازمان صداو سیما برقرار شد و بعد از این، برنامه‌های آستان از طریق شبکه 5 صداوسیما و دیگر شبکه‌ها قابلیت پخش مستقیم خواهند داشت.

رئیس سازمان صداوسیما با بیان اینکه امروز صداوسیما از 62 شبکه تلویزیونی و 83 شبکه رادیویی برخوردار است، عنوان کرد: آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) مرکز قطب فرهنگی و معرفتی است که همه شبکه‌ها می‌توانند از ظرفیت‌های آن در تولید برنامه و نیز به ‌صورت زنده استفاده کنند.

دکتر علی عسکری در پایان خاطرنشان کرد: امید است که از طریق دانشگاه علوم حدیث و آستان حضرت عبدالعظیم، برنامه‌های فاخر و مفیدی تولید شود و صداوسیما نیز در خدمت این مرکز باشد.

آیت‌الله محمدی ری‌شهری تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) نیز در حاشیه مراسم افتتاح دفتر رسانه ملی در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) و در جمع خبرنگاران گفت: این مهّم، اتفاق مبارکی در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) است.

وی افزود: این حرکت از سوی رئیس رسانه ملی، مدت‌ها قبل از آن‌که مسئولیت صداوسیما را بر عهده بگیرند آغاز شده بود، که نشان می‌دهد ایشان انگیزه خدمت کردن به این آستان مقدس را دارند و امیدواریم که خداوند توفیق ایشان را برای خدمت به اهل بیت(ع) بیش‌تر کنند.

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) تصریح کرد: ما انتظار داریم که این مساعدت و همکاری بیش‌تر شود؛ یکی به این دلیل که آستان نورانی حضرت عبدالعظیم(ع) در میان امامزادگان یک مرقد استثنایی و زیارت ایشان، ثوابی همچون زیارت امام حسین(ع) است.

آیت‌الله ری‌شهری افزود: مسأله دیگر، همان‌طور که رهبر معظم انقلاب فرمودند، این‌ است که این مرقدهای مطهر باید قطب‌های فرهنگی شوند تا پیام این قطب فرهنگی به جهان ارسال شود؛ که بحمدالله تا به امروز با تشکیل دانشگاه دارالحدیث و پژوهشگاه علوم، این مهم محقق شده است.

این گزارش حاکی است با افتتاح این دفتر، پوشش رسانه‎ای و پخش مراسم و برنامه‎های آستان مقدّس حضرت عبدالعظیم(ع) از طریق فیبر نوری بین آستان مقدّس و صداوسیما به‌صورت مستقیم انجام خواهد شد.

همچنین دکتر علی عسکری پس از افتتاح سیستم تولید و پخش و خط ارتباط زنده حرم حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع)، در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه اطلاع‌رسانی صداوسیما ضمن تاکید بر اهمیت افتتاح این دفتر در شهرستان ری به‌عنوان قبله معنوی استان تهران، اظهار داشت: افتتاح این دفتر از سوی صداوسیما، می‌تواند موجب گسترش معنویت در سطح جامعه شود و افتتاح این پایگاه نقطه عطفی خواهد بود تا مردم از برنامه‌های معنوی این مکان مقدس بهره‌مند شوند.

رئیس سازمان صداوسیما درخصوص برنامه‌هایی که از طریق این دفتر پخش می‌شود، تصریح کرد: این دفتر مخصوص آستان مقدس و وقایعی است که در حرم مطهر اتفاق می‌افتد؛ مانند نماز جمعه، جلسات، سخنرانی‌های معرفتی و برنامه‌های فرهنگی که توسط این دفتر و با همکاری شبکه‌ها می‌تواند به‌طور زنده پوشش داده شود.

یادآور می‌شود که مسئولیت این دفتر و استودیوی آن با توجه به مأموریت شبکه 5 سیما در حوزه استان تهران بر عهده این شبکه گذاشته شده است. در این مراسم دکتر علی عسکری از تلاش‌های ارزنده همکاران فنی سازمان و علی‌الخصوص دکتر علیدادی معاون توسعه و فناوری رسانه و زین‌العابدین مدیر شبکه 5 سیما قدردانی کرد.

گفتنی است پس از مراسم افتتاح سیستم تولید و پخش و خط ارتباط زنده حرم حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع) نماز جماعت ظهر و عصر به امامت آیت‌الله محمدی ری‌شهری اقامه شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها