دریده شدن شکم کودک ۵ ساله توسط سگ

برای امیر محمد دعا کنید +عکس

پدر امیر محمد داوری؛ کودکی که شکم او توسط سگ دریده شده و روده کوچک او از دست رفته است، گفت: پسرم روز گذشته تحت عمل جراحی قرار گرفته است.
کد خبر: ۹۸۷۸۷۱
برای امیر محمد دعا کنید +عکس

به گزارش جام جم آنلاین، وحید داوری در گفت و گو با ایسنا اظهارکرد: پزشکان روز گذشته عمل جراحی امیر محمد را انجام دادند که بنا بر گفته آنان باید بر خدا توکل کنیم تا وضعیت جسمی امیر محمد تغییر کند.

وی با بیان اینکه زخم‌های امیر محمد همواره عفونت می‌کند و نیازمند پانسمان است، ادامه داد: به منظور بهبود عفونت‌های امیر محمد حدود چهار ماه باید در بیمارستان کودکان شیخ مشهد بستری باشد و سپس برای اعزام به تهران تصمیم گیری خواهد شد. براساس نظر پزشکان باید پیوند روده انجام شود که این مهم در سنین کودکی امکان پذیر نیست.

داوری خاطرنشان کرد: اگر روند درمان امیر محمد بدون مشکل سپری شود و زخم های وی بهبود یابد حداقل دو سال دیگر می‌توانیم پیوند روده را انجام دهیم. طبق گفته پزشکان تاکنون چهار نفر در دنیا پیوند روده انجام داده اند. سه نفر از بیماران در این عمل جان خود را از دست داده اند، بنابراین توکل همه ما برخداوند است تا بار دیگر امیر محمد را به ما ببخشد.

براثر حمله سگ به کودک پنج ساله از اهالی روستای جلگه شوقان از توابع شهرستان بجنورد شکم وی دریده شده و روده کوچک او از بین رفت. کودک برای انجام درمان به بیمارستان امام علی(ع) بجنورد و سپس برای ادامه درمان به بیمارستان شیخ مشهد اعزام شده است.

در پی تشکیل کمپین های مردمی برای کمک به کودک، استانداری خراسان شمالی ضمن تقدیر از مردم اعلام کرده است، هزینه های درمان کودک توسط استانداری، بهزیستی و هلال احمر خراسان شمالی پرداخت می‌شود.

عضو شورای اسلامی شهر بجنورد نیز از آنچه که او، ورود دیرهنگام مسئولان استانی برای درمان کودکی که شکمش توسط سگ دردیده شده بود، عنوان کرد، گلایه کرد.

جمشید گریوانی در جلسه علنی شورای اسلامی شهر بجنورد با اشاره به اینکه سال گذشته یک جوان بر اثر برق گرفتگی فلج شد و از سوی ارگان‌های ذی ربط حرکت خاصی انجام نشد، ادامه داد: اما بعد از اینکه خبر این جوان امسال در رسانه‌ها و فضای مجازی منتشر و احساسات مردم تحریک شد، مسئولان به دیدار این جوان رفتند. رسیدگی به مسائل اجتماعی وظیفه ذاتی مسئولان است که باید انجام شود.

وی با تصریح بر اینکه آزموده را آزمودن خطاست، ادامه داد: متاسفانه در هفته گذشته شاهد سگ گرفتگی یک کودک پنج ساله بودیم. پدر این کودک بعد از گذشت پنج روز به اتاق بنده در محل شورای شهر مراجعه و اظهار کرده که پولی برای درمان فرزند خود ندارم. پدر این کودک اظهار کرده بود که پزشکان بیمارستان امام علی(ع) فرزندم را جواب کرده و گفته اند باید به بیمارستان شیخ مشهد انتقال دهید.

این عضو شورای اسلامی شهر بجنورد تصریح کرد: دوباره این موضوع در فضای مجازی منتشر شد و بعد از آن بود که مسئولان در صحنه حاضر شدند. بعد از اینکه این مطلب در فضای مجازی منتشر شد خیران به کمک آمدند که مبالغی نیز جمع آوری شد.

گریوانی اظهار کرد: چرا باید این موضوعات به‌جایی برسد که در کمپین و فضای مجازی انتشاریافته و بعد مسئولان نسبت به حل موضوع وارد شوند؟

وی گفت: این رویه و رویکرد در شان جامعه ما نیست و مسئولان باید در این راستا تدبیر کرده و چاره‌اندیشی کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۷
f
Iran (Islamic Republic of)
۰۶:۵۷ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۰
۰
۰
خدا شفا بده
40
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۱۶ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۰
۰
۰
با سلام این همه سگ تو بیشتر محله ها وول میخورن پس شهرداریها چیكار میكنند بهترین راه هم جمع اوری و عقیم كردن همه اوناست.
زینب
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۱ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۰
۰
۰
خوب جمع كنید این حیوان نجس رو اصلانابود بشه چی میشه مشكلی پیش میاد جزضررچی داره
علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۱ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۰
۰
۰
سلام
آقا توی این اوضاع و احوال متاسفانه اداره محیط زیست استان قم اقدام به رها سازی تعداد زیادی دینگو در اطراف شهرستان دستجرد و روستاهای بخش خلجستان كرده .
این در حالیه كه زیست بوم منطقه به دلایل مختلف از جمله خشك سالی عاری از هرگونه حیوانات علف خوار از جمله خرگوش كه غذای این حیوان رو تشكیل میدن شده و این دینگوها با سگهای ده طرح دوستی ریختن و در كمال ناباوری و در روز روشن همانند حیوانات اهلی و بدون كوچكترین ترسی در داخل روستا تردد میكنن .
آیا با توجه به ذات وحشی این حیوان رهاسازی آن در چنین منطقه ای عاقلانه است ؟
متاسفانه هیچ اداره و ارگانی حاضر به شنیدن حرفهای مانیست .
شما رو به خدا این موضوع رو رسانه ای كنید تا خدا نكرده این بلا سره بچه های ما نیاد .
جایی كه سگ با بچه اینكار رو میكنه گرگ و دینگو واقعا چكارا كه نمیكنه .
شخصا آماده هرگونه همكاری با جام جم هستم
09129266723 هدیه لو
با سپاس
زینب
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۰۲ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۰
خدابه دادتون برسه خودتون پیگیری كنید محیط زیست اگرفكرشما وبچه هاتون بودكه این كاررونمیكرد به این طفل معصوم ودردی كه میكشه وخانواده نگرانش نگاه كنید من الان نگران بچه های شماشدم شماروخداپیگیرباشید
خان
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۱۳ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۰
۰
۰
خداشفاهش بده به حق حضرت معصومه كه امروز وفاتش بود
احمد
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۳۱ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۰
۰
۰
چرا نظرمن نذاشتین مگه دعا درحق دیگری گناه خدا شفاش بده
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها