رئیس سازمان چای کشور اعلام کرد: پرداخت تسهیلات بهزراعی باغ های چای به کشاورزان چایکار و به منظور ارتقای کیفیت و کمیت چای آغاز شده است.
کد خبر: ۹۸۷۴۲۹
آغاز پرداخت تسهیلات به چایکاران

محمدولی روزبهان افزود: پرداخت تسهیلات بهزراعی در راستای برنامه های حمایتی دولت از صنعت چای و اجرای نظام بهره وری باغ های چای، آغاز شده است.

وی خاطرنشان کرد: در این مرحله، چایکارانی که متقاضی استفاده از این تسهیلات باشند، پس از بررسی تقاضای آنها، به تناسب وام بهزراعی دریافت می کنند.

رئیس سازمان چای اظهار داشت: این تسهیلات برای انواع هرس کفبر به ازای هر هکتار، 60 میلیون ریال و مدت آن پنج ساله و بدون بهره است که بازپرداخت آن، دو سال اول با تنفس و از سه سال بعد آغاز می شود.

به گفته روزبهان، برای هرس کمربر نیز به ازای هر هکتار 30 میلیون ریال و نحوه بازپرداخت آن، مانند هرس کفبر خواهد بود.

وی ادامه داد: بهزراعی باغ های چای از اواخر آذرماه و اوایل دی ماه هر سال آغاز می شود که به تناسب شرایط آب و هوایی، تا اواخر فصل زمستان ادامه می یابد.

رئیس سازمان چای گفت: از سوی دولت پرداخت 300میلیارد ریال تسهیلات به چایکاران در نظر گرفته شده که از یکسو کشاورزان چایکار به ارتقای کمیت و کیفیت چای تولیدی اهتمام ورزیده و از سوی دیگر صاحبان کارخانه ها بتوانند با استفاده از این تسهیلات، به بهینه سازی مصرف انرژی و اصلاح فرایند تولید چای خشک اقدام کنند.

به گفته روزبهان، برای ارتقای بهزراعی باغ های چای مبلغ 200 میلیارد ریال و برای اصلاح فرایند تولید و بهینه سازی مصرف انرژی واحدهای چایسازی، صد میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده است.

رئیس سازمان چای کشور با اشاره به شرایط مطلوب پرداخت این تسهیلات، از چایکاران دعوت کرد که برای دریافت وام به ادارات چای شهرهای چایخیز استان های گیلان و مازندران مراجعه کنند.

رضا سهیلی فر

جام‌جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها