همزمان با سالروز میلاد باسعادت امام حسن عسکری(ع)، برنامه های ویژه ای در نقاط مختلف استان تهران در حال برگزاری است.
کد خبر: ۹۸۷۲۹۰

حرم حضرت عبدالعظیم(ع) میزبان عاشقان امام یازدهم/ تهران نورباران شد

به گزارش جام جم آنلاین و به نقل از مهر، همزمان با سالروز میلاد باسعادت امام حسن عسکری(ع)، برنامه های ویژه ای در نقاط مختلف استان تهران در حال برگزاری است.

مردم متدین و منتظر استان تهران در شب و روز میلاد باسعادت یازدهمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت، تعجیل در فرج امام عصر(عج) را فریاد زدند و اعلام داشتند که پیرو واقعی مکتب اهل بیت عصمت و طهارت هستند.

در برخی از مساجد و مدارس شهرستان های استان تهران، همزمان با میلاد باسعادت یازدهمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت، از نوجوانانی که هم نام امام حسن عسکری(ع) بودند، تقدیر به عمل آمد.

برپایی جشن های عروسی در شب میلاد باسعادت امام یازدهم

برخی از زوج های جوان نیز شب میلاد باسعادت امام حسن عسکری(ع) را برای آغاز زندگی مشترکشان انتخاب کردند و در این شب، برنامه جشن های عروسی از رونق دو چندانی برخوردار بود.

امامزادگان و بقاع متبرکه استان تهران از جمله امامزاده جعفر(ع) شهرستان پیشوا در شب میلاد باسعادت امام حسن عسکری(ع) غرق در نور و سرور بود و برنامه های ویژه ای در این اماکن مقدس برگزار شد.

راه اندازی خیمه های معرفت در برخی از امامزادگان استان تهران

راه اندازی ایستگاه های فرهنگی و خیمه های معرفت در برخی امامزادگان استان تهران و پذیرایی از نوجوانان و کودکان از جمله برنامه هایی بود که توسط سازمان اوقاف و امور خیریه اجرا شد.

سازمان تبلیغات اسلامی نیز در شب میلاد باسعادت امام حسن عسکری(ع)، مبلغین و روحانیون خود را به مناطق مختلف اعزام کرد تا سیره و روش زندگی امام یازدهم، بیش از پیش تبیین شود.

حرم حضرت عبدالعظیم(ع) میزبان عاشقان امام یازدهم

مردم متدین استان تهران نیز در شب میلاد باسعادت امام یازدهم در مساجد و حسینیه ها حاضر شده و برنامه های متعددی در این پایگاه های مقدس و مذهبی برگزار کردند.

پذیرایی از دوستداران امام حسن عسکری(ع) در مساجد و برخی اماکن عمومی با شیرینی و شکلات از دیگر برنامه هایی بود که در شب میلاد باسعادت امام یازدهم رونق دوچندانی داشت.

حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) نیز در شب میلاد باسعادت امام حسن عسکری(ع) میزبان عاشقان و دوستداران امام عصر(عج) بود که خود را از نقاط مختلف به قبله تهران رسانده و برای تعجیل در فرج امام زمان(عج) دعا کردند.

برنامه های ویژه ای نیز همزمان با شب میلاد امام حسن عسکری(ع) در آستان مقدس حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) برگزار شد و مادحین و سخنرانان به بیان سیره و روش زندگی امام یازدهم پرداختند.

حراست از اسلام ناب محمدی از دستاوردهای امام حسن عسکری(ع) بود

حجت الاسلام سید مهدی محمودی مدیر حوزه علمیه امام صادق(ع) با اشاره به ویژگی های بارز امام حسن عسکری(ع) اظهار داشت: امام حسن عسکری(ع) از بخشنده ترین افراد عصر خود بودند و به نیازمندان و مستمندان توجه ویژه و جدی داشتند.

وی با اشاره به این نکته که امام یازدهم یک رسالت خطیر بر عهده داشت، افزود: امام حسن عسکری(ع) باید جامعه را آماده پذیرش موضوع غیبت می کردند و در این راستا تلاش ها و سختی های فراوانی را متحمل شدند.

محمودی با تأکید بر این نکته که خلفای عباسی انواع سختی ها را به امام یازدهم تحمیل کردند، ادامه داد: امام یازدهم مدت زمان زیادی از عمر شریف خود را در زندان سپری کردند و خلفای عباسی که از حضور و وجود امام دوازدهم می ترسیدند، تلاش فراوانی انجام دادند که مسیر اسلام ناب محمدی و مکتب اهل بیت عصمت و طهارت را دچار انحراف کنند.

وی اضافه کرد: یکی از ویژگی های بارز امام حسن عسکری(ع)، مقابله با انحرافات و مکاتب انحرافی بود و تلاش فراوانی انجام دادند تا اسلام اصیل به ما برسد.

محمودی گفت: امام حسن عسکری(ع) از جمله امامان مظلوم شیعه محسوب می شوند که باید سیره و روش زندگی آن حضرت برای مردم بویژه نسل جوان تببین شود و این امر یک ضرورت انکارناپذیر در برهه حاضر به حساب می آید.

 

بیشتر بخوانید : پیامک تبریک میلاد امام حسن عسکری (ع)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها