نقل قول یک نماینده از جلسه دیروز رییس جمهور با کمیسیون بودجه :

از کاستیهای برنامه ششم تا وعدهای زمین مانده سفرهای استانی

عمده محور نشست دیروز رییس جمهور با اعضای کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در خصوص برنامه ششم توسعه بود. بعلاوه ایشان بر پایین آمدن قیمت ارز در روزهای آینده تأکید کردند.
کد خبر: ۹۸۶۳۷۸
از کاستیهای برنامه ششم  تا وعدهای زمین مانده سفرهای استانی

"مهرداد بائوج لاهوتی" نماینده مردم لنگرود در ادامه تشریح جلسه روز گذشته روحانی با برخی از اعضای خانه ملت به جام جم آنلاین گفت: لایحه برنامه ششم توسعه دولت دارای کاستیهای فراوانی که این موضوع را من شخصا در جلسه مطرح کردم.

وی با بیان اینکه لایحه تقدیمی مذکور از طرف دولت تنها حاوی 35 ماده است تصریح کرد: نمایندگان محترم مجلس با بررسی‎های طولانی مدت در حال الحاق 100 ماده دیگر به مفاد برنامه ششم هستند.

لاهوتی افزود: بنده عینا این جمله را باز گو نمودم که چنین برنامه‎ (ناهمگونی) نه به درد دولت می خورد و مردم از آن منتفه می‎شوند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه از درخواست رییس جمهور بمنظور کمک نمایندگان مجلس به دولت برای تدوین یک برنامه جامع تر در آینده خبر داد و گفت: نمایندگان اعتقاد دارند بهتر بود دولت از ابتدا یک برنامه کامل و مدون برای بررسی به مجلس ارائه می داد. با این وجود رییس جمهور ضمن تأیید بر ایرادات لایحه مدیریت آن را از اعضا تقاضا نموده و ما هم تمام تلاش خود را در جهت خواست ایشان انجام خواهیم داد.

در ادامه لاهوتی از ابراز رضایت روحانی نسبت به عملکرد مجلس فعلی اشاره کرد و اظهار داشت: ایشان با تشکر از همکاری مطلوب نمایندگان با دولت، انتظار داشتند مجلس در ادامه کمک به دولت؛ بودجه 96 را به تصویب رسانند.

وی پیرامون یکی دیگر از مباحث نشست دیروز، اصلاحیه قانون مربوط به بدهکاران بانکی را یادآور شد و گفت: افرادی با بدهی زیر 100 میلیون در جامعه هستند که سالهاست توان باز پرداخت آن را به بانک نداشته لذا با احتساب سود آن، امروز این مبلغ هنگفت شده است.

لاهوتی اضافه کرد: مجلس در این خصوص طرحی مبنی بر بخشودگی جرایم و سود اقساط وامهای معوقه را تصویب کرد که در پی آن بدهکاران با این امتیاز توان باز پزداخت اصل پول به بانک را داشته باشند.

وی با اشاره به عدم ابلاغ این قانون توسط دولت به بانکها خاطر نشان کرد: دولت هم با نگاهی محافظه کارانه قول مساعدت در این ارتباط را به ما داد.

لاهوتی پیگیری مصوبات استانی دولت در سالهای اخیر را از محورهای جدی نمایندگان با روحانی دانست و گفت: معتقدم درست نیست قولها و مسایلی که در جمع مردم و خلال سفرهای استانی از زبان رییس جمهور بیان شده محقق نشود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها