از سوی نمایندگان مجلس صورت گرفت

تصویب تحقیق و تفحص از وضعیت افراد دو تابعیتی

مسئول کمیته ویژه کمیسیون قضایی مجلس در گفتگو با جام جم آنلاین:

وجود افراد دوتابعیتی در بین نمایندگان مجلس / گرین کارت به تنهایی تخلف نیست

رئیس سازمان بازرسی کل کشور اخیرا گفته، افراد دوتابعیتی مشغول در پست‎های دولتی به مراجع قضایی معرفی می‎شوند و گزارش نهایی در این خصوص به مراجع ذی صلاح ارسال شده است.
کد خبر: ۹۸۶۰۶۶
وجود افراد دوتابعیتی در بین نمایندگان مجلس / گرین کارت به تنهایی تخلف نیست

در همین ارتباط "محمد علی پورمختار" به استناد اظهارات قاضی سراج تعداد شاغلین دوتابعیتی در پستهای دولتی را حدود 40 نفر اعلام کرد و به جام جم آنلاین گفت: این افراد در مدیریت‎های مختلف سیاسی – اقتصادی در حال فعالیت بوده و حتی برخی از نمایندگان مجلس هم مشمول بحث دو تابعیتی نیز می‎شوند.

وی با اشاره به مصوبه مجلس مبنی بر طرح تحقیق و تفحص از مدیران دولتی با تابعیت مضاعف عنوان داشت: به احتمال زیاد در بدنه دولت آمار افراد با تابعیت چند گانه بیش از اینها باشد، لذا باید هر چه زودتر تعیین تکلیف شوند.

عضو کمیسیون حقوقی – قضایی خانه ملت در ادامه افزود: حتی اگر رقم واقعی این افراد صحیح باشد بدلیل انتصاب آنها در سمتهای اجرایی و حساس کشور ضرورت دارد تابعیت اصلی آنها محرز شود.

پورمختار در پاسخ به این سوال که آیا مدیرانی که حق اقامت با گرین کارت در کشورهایی مانند کانادا و آمریکا دارند، جز دوتابعیتی‎ها محسوب می‎شوند گفت: این دو موضوع قابل تفکیک بوده و داشتن حق اقامت صرف به معنای تابعیت مضاعف تعبیر نمی‎شود.

نماینده مردم بهار و کبوتر آهنگ خاطر نشان کرد: برخی در حال حاضر اقامت کشورهای حوزه خلیج فارس را کسب کرده‎اند، از این جهت داشتن حق اقامت به تنهایی از مصادیق تخلف بشمار نمی‎آید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۵
جانباز و بازنشسته
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۰۷ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۴
۰
۰
این افراد در دوران سخت كشور فرار را برقرار ترجییح خواهند داد و به راحتی وبه آسانی به بیت المال دست درازی خواهند كرد و ارز را از كشور خارج خواهند كردمثل خاوری و نباید در شغل های كلیدی كشور از این افراد استفاده شود چون این افراد وقتی كه تابعیت كشور ثالثی را قبول كرده اند سوگند یاد نموده اند كه به آن كشور خدمت كنند . حال اگر آن كشور . كشور آمریكا و انگلیس و كانادا باشد كه واویلا است . ما ملت و مردم ایران شهید نداده ایم كه یك عده دنیا طلب بر مسند قدرت تكیه زنند و یك روزنه برای كارهای خلافی كه در حین خدمت انجام دهند داشته باشند.
ذاكری
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۱۳ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۴
۰
۰
یاد برادر خاوری افتادیم طفلك الان كانادا تو حصر /البته در ویلا
ابومفلس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۳۵ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۴
۰
۰
اونهایی هم كه دوتابعیتی یا بقولی دوگانه سوز نیستن فرزندانشون دارن درغربت ودر كشورهای غربی وامریكای جنایتكار تحصیل میكنن وپدر مادرشون هم اینجا مدام مرگ برامریكا میگن وچندین سال قبل هم از دیوار سفارت امریكا بالا رفتن ودینشون رو به انقلاب ادا كردن والان پست های مهم وكلیدی دراختیار دارن .
نوذر
Iran, Islamic Republic of
۰۵:۱۴ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۵
۰
۰
گرین كارت 2 تا 3 سال دیگر قابلیت تبدیل به تابعیت را دارد و از لحاظ دستبرد به بیتالمال و فرار شبانه فوری فرقی با داشتن تابعیت ندارد.یعنی اینجا هم یك راه فرار از قانون را باز میگذارید....
حاجی حسن
Iran, Islamic Republic of
۰۷:۲۷ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۵
۰
۰
ماچقدر بدبختیم كسی كه نصف فكرش توكشوردیگست میخواد مشكل ماراحل كنه
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها