انفجار های پیاپی گلکسی نوت 7 را شاید بتوان بدترین اتفاق سال 2016 در دنیای فناوری قلمداد کرد؛ رویدادی که تا حد زیادی وجهه ی سامسونگ را به بی اعتمادی مصرف کنندگان آلود. حال گزارش های تازه حاکی از آن هستند که سامسونگ قصد دارد اواسط ماه میلادی جاری، نتایج تحقیقات خود پیرامون علت اصلی انفجار های گلکسی نوت 7 را منتشر کند.
کد خبر: ۹۸۵۹۴۵
سامسونگ علت اصلی انفجار‌ها را اعلام می کند؛ آیا پرونده نوت 7 برای همیشه بسته خواهد شد؟

به گزارش جام‌جم آنلاین به نقل از تک شات، مدتی پیش بود که در خبر ها آمد سامسونگ در مورد علت اصلی انفجار باتری گلکسی نوت 7 تحقیقات کاملی به عمل می آورد؛ انفجار هایی که در نهایت نوت 7 را از گردونه ی رقابت بازار حذف کرد. سامسونگ ابتدا اعلام کرد موضوع به استفاده از باتری های معیوب باز می گردد، اما تعویض باتری با باتری های جدید نیز نتوانست مشکل را حل کند و نوت 7 همچنان به نقش آفرینی در سریال انفجار و آتش سوزی ادامه داد. با رسیدن به این مرحله بود که سامسونگ تصمیم گرفت طی فراخوانی مجدد، تمام گوشی های نوت 7 را جمع آوری کند.

این شرکت در تلاش برای یافتن چرایی انفجار ها و آتش سوزی های گسترده ای که نوت 7 به راه انداخت، در مجموعه ی خود دست به تحقیقات جامعی زد و قول داد نتیجه ی تحقیقات مذکور را تا پایان سال میلادی 2016 منتشر کند.

به نقل از یکی از رسانه های کره ای، تحقیقات سامسونگ در مورد نوت 7 به پایان رسیده است و این شرکت قصد دارد اواسط ماه میلادی جاری، بالاخره نتیجه ی نهایی بررسی های خود را منتشر کند و به سوال های بی پاسخی که حول مشکلات نوت 7 شکل گرفتند پاسخ دهد؛ به این امید که پرونده ی این موضوع برای همیشه بسته شود و برای دیگر محصولات این شرکت تکرار نشود.

برخی منابع آگاه اعتقاد دارند سامسونگ در بیانیه ی خود چند مورد را در به وجود آمدن این مشکل دخیل عنوان خواهد کرد. این تولید کننده ی کره ای امید دارد با قرار دادن این اطلاعات در اختیار عموم، ابر تیره ای که از سپتامبر گذشته با انفجار ها و آتش سوزی های پیاپی نوت 7 در سرتاسر جهان، بر فراز نام بزرگ این شرکت شکل گرفته است را بزداید. گزارش ها حاکی از آن است که نتایج این بررسی ها در اختیار چند نفر از مدیران عالی رتبه ی این شرکت قرار گرفته اند.

راه دیگری که سامسونگ برای احیای حمایت عموم از محصولات خود برگزیده نیز عرضه ی یک پرچمدار جدید دیگر است: گلکسی S8. این شرکت برای حصول اطمینان از سلامت کامل محصول جدید خود، توسعه ی گلکسی S8 را با تاخیر مواجه ساخت و تاریخ رونمایی آن را از 26 فوریه (رویداد MWC بارسلونا) به زمان دیگری در ماه آوریل (فروردین 96) و در شهر نیویورک موکول کرد.

شنیده ها حاکی از آن هستند که گلکسی S8 هم می تواند نسخه ی استاندارد 5.2 اینچی داشته باشد و هم نسخه ای 6 اینچی به نام گلکسی S8 پلاس. گلکسی S8 پلاس احتمالاً همانی خواهد بود که قرار است در ماه سپتامبر 2017 (مهر 96) جای گلکسی نوت 8 را بگیرد.

سامسونگ از این طریق قادر خواهد بود بدون استفاده از نام گلکسی نوت که یادآور خاطرات چندان خوشی نیست، در سال 2017 فبلتی پیشرفته با نمایشگر بزرگ به بازار ارائه کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها